به گزارش ایرنا سیداحمد پرویزی پنجشنبه در نشست اخذ تدابیر برای کشت گیاهان دارویی در اسفراین توسعه و ترویج کشت گیاهان دارویی یکی از پروسه های مهم در بحث تولید و ایجاد اشتغال ذکرکرد و اظهار کرد: متقاضیان می توانند از تسهیلات بخش مشاغل خانگی بهرمند شوند و زمین به صورت رایگان توسط دولت در اختیار متقاضیان قرارخواهد گرفت .
وی افزود: مسئولان ذی ربط اطلاع رسانی مناسبی برای ایجاد این زمینه انجام دهند .

*سطح زیر کشت گیاهان به 20هکتار افزایش می یابد
رئیس جهاد کشاورزی اسفراین نیزدراین جلسه با اشاره به مشکل کمبود آب و کاهش بارندگی ها در شهرستان رویکرد کشاورزی به سمت کشت گیاهان کم آب ذکرکرد و افزود: امسال هزار هکتار اراضی شهرستان زیر کشت محصول زیره رفت که 200هکتار آن به صورت کشت مکانیزه بوده است .
خلیل عاقبتی گفت: در صورت حمایت و اختصاص اعتبارات این میزان کشت مکانیزه به 400هکتار افزایش خواهد یافت .
وی به کشت گیاهان دارویی به لیمو ،آویشن و مریم گلی در این شهرستان اشاره کرد و افزود: کشت این گیاهان دارویی در سطح 5هکتار انجام شده که در سال آینده این میزان به 20هکتار افزایش می یابد .
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اسفراین نیز با بیان اینکه این اداره کشت گیاهان داروی دراراضی شیبدار در دستور کار خود دارد گفت: تعهد این شهرستان در سال جاری کشت 400هکتار از راضی به صورت مشارکت مردمی انجام می شود .
علی خضری افزود: درسال جاری تاکنون کشت 24هکتار گیاه باریجه در شهرستان انجام شده و 50هکتارنیزدر حال کشت می باشد .
وی گفت: 150هکتار نیز اعتبارات آن مصوب و درحال انجام کارهای مناقصه ای آن قراردارد .
شهرستان اسفراین در 60کیلومتری جنوب شرقی بجنورد مرکز خراسان شمالی قرارداد که کشت گیاهان دارویی به صورت پایلوت توسط پژوهشکده گیاهان دارویی از سال گذشته در این شهرستان آغاز شده است.
/7189/ 6042 خبرنگار : بتول صارمی** انتشار: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.