هادی رجائی نیا دوشنبه در انجمن کتابخانه‎ های شهرستان فاروج بیان داشت: با بخشی از این اعتبار ساخت کتابخانه تیتکانلو آغاز می شود.
وی افزود: ایرادات عمرانی کتابخانه خرق هم تا هفته کتاب باید برطرف شود تا این کتابخانه همزمان با هفته کتاب آغاز به کار کند.
فرماندار فاروج به طرح پیشنهادی استاندار برای داشتن یک کتابخانه در هر روستا هم اشاره کرد و گفت: بخشداران شهرستان با بررسی شرایط روستاها، این طرح را پیگیری کنند و از سویی حداقل یک روستا را برای پیش بینی اعتباردر سال آینده برای ساخت کتابخانه معرفی کنند.
فرماندار فاروج بر اجرای برنامه های نو ومبتکرانه در هفته کتاب با محوریت توسعه فرهنگ کتابخوانی تاکید کرد.
مدیرکل کتابخانه های خراسان شمالی هم گفت: شهرستان فاروج در شاخص های کتابخانه ای از شهرستان های موفق استان است ودر جشنواره رضوی هم در تعداد شرکت کننده نسبت به پارسال، 45 درصد رشد داشته است.
وی با اشاره به کم شدن گفت وگو در جامعه بیان داشت: پایین آمدن آستانه تحمل مردم بی ربط به سطح مطالعه نیست که اگر دایره لغات مردم گسترده شود در انتقال نظراتشان بدون ایجاد سو تفاهم موفق تر خواهند بود.
وی تاکید کرد:مدرک دار زیاد داریم اما کتابخوان کم و هرچه در حوزه کتابخوانی سرمایه گذاری کنیم حوزه فرهنگ رشد و توسعه بیشتری می یابد
امام جمعه فاروج هم گفت: رویکرد کتابخوانی مردم ضعیف است و به داده های ساندویچی بسنده می کنند.
حجت الاسلام عباسعلی قلی زاده افزود: نمایشگاه های کتاب را به شهرستان ها هم باید بیاوریم و محدود به مرکز استان که دسترسی بعضی از هم استانی ها به آن کم است نکنیم.
وی گفت: از جایگاه نماز جمعه در توسعه فرهنگ کتابخوانی غفلت شده و یکی از عرصه هایی که می توان مردم را به امر کتابخوانی بابرگزاری نمایشگاه کتاب و عرضه محصولات فرهنگی توجه داد این تریبون است.
وی افزود: کتابخانه بسازیم که کتابخوان نداشته باشد ثمری ندارد و باید کتابخوان تربیت کنیم.
د ر این نشست، مدیرکل کتابخانه های خراسان شمالی، یک هزار جلد کتاب به کتابخانه های آموزش و پرورش به انتخاب کارشناسان معرفی شده از سوی شهرستان اهدا کرد و مقرر شد ، ایرادات اعلام شده از سوی کارشناس عمرانی نهاد کتابخانه های کشور در خصوص کتابخانه خرق، به همت دستگاه های متولی برطرف شود تا این کتابخانه در هفته کتاب آغاز به کار کند.
ساخت کتابخانه روستای خرق همزمان با دو کتابخانه مایوان و چری در سال 88 آغاز شد برآورد اعتباری برای تکمیل این پروژه های درسال آغاز اجرا، 540 میلیون ریال بود که کتابخانه های روستای مایوان، چری درسال 91با رقم هزینه شده 450میلیون ریال بدون احتساب هزینه محوطه سازی با توجه به اجرا نشدن این بخش در زمان افتتاح، به بهره برداری رسید، زیر بنای سه کتابخانه ، 120متر مربع و زمین هرسه کتابخانه اهدایی بوده است.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.