علی وفا پیشه یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این میزان خسارت مربوط به غرامت خسارت های وارد شده به یک هزار و 200 واحد مسکونی در روستاها است.
وی افزود: بیمه ایران بابت حق بیمه، 10 میلیارد ریال دریافتی داشته است اما بر اساس برآوردهای انجام شده 33 میلیارد ریال غرامت پرداخت می کند.
مدیرکل بیمه ایران خراسان شمالی تصریح کرد: بیمه ایران 3.5 برابر حق بیمه دریافت شده، به زلزله زدگان خراسان شمالی غرامت پرداخت می کند.
وی با اشاره به اینکه اکنون بازدید ها از واحدهای مسکونی خسارت دیده در روستاها به پایان رسیده است افزود: 2 هزار و 300 واحد مسکونی خسارت دیده در 26 روستا مورد بازدید کارشناسان قرار گرفته اند که تاکنون غرامت خسارت های مربوط به یک هزار و 200 واحد مسکونی پرداخت شده است.
وفا پیشه خاطرنشان کرد: غرامت باقی خسارت ها نیز پرداخت می شود و در این زمینه مشکلی وجود ندارد.
مدیرکل بیمه ایران خراسان شمالی گفت: غرامت ها به حساب مالکان واحدهای مسکونی خسارت دیده واریز می شود.
وی درباره اعتراض روستاییان از میزان خسارت های بر آورد شده گفت: بیمه ایران مستندهای تهیه شده توسط مردم در قالب فیلم و یا عکس را برای رسیدگی به شکایت ها قبول می کند و اگر فردی نسبت به تعیین خسارت ها معترض است می توانند مستندات را ارئه دهند تا اعتراض ها رسیدگی شود.
مدیرکل بیمه ایران خراسان شمالی خاطرنشان کرد: به روستاییان اطلاع رسانی شده بود که پیش از تخریب خانه های خسارت دیده نسبت به مستندسازی مبادرت داشته باشند.
به گزارش ایرنا، بر اساس اعلام مسئولان در این استان، در زلزله 23 اردیبهشت ماه امسال، 14 هزار و 509 واحد مسکونی در 77 روستا و 2 شهر استان خسارت دیدند.
در این حادثه 2 هزار و 429 واحد در روستاها به علت شدت زلزله باید تخریب و نوسازی شوند و در شهرها نیز 2 هزار و 500 واحد باید تخریب شوند.
در روستاهای استان 2 هزار و 80 واحد مسکونی و در شهرها هفت هزار و 500 واحد مسکونی نیاز به تعمیر پیدا کرده است.
استانداری خراسان شمالی در اقدامی ابتکاری، نسبت به بیمه تمام واحدهای مسکونی روستاها اقدام کرده است و بیش از 100 هزار واحد در روستاهای استان در برابر حوادث غیرمترقبه بیمه هستند.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.