به گزارش ایرنا، محمدرضا صالحی در این نشست که 2 نماینده مجلس شورای اسلامی، معاونان استاندار و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی هم حضور داشتند، با بیان اینکه دیوار یارانه ها کج است گفت: توزیع نقدی یارانه ها دیواری بود که کج بالا رفت و اینکه در نحوه توزیع، یارانه ها به هدر می رود هیچ شکی نیست.
وی گفت: این مشکلی است که باید رفع شود و اکنون که نمایندگان مجلس تصمیم دارند این بیماری اقتصادی را جراحی کنند، ما نیز باید کمک کنیم.
استاندار خراسان شمالی افزود: موضوع یارانه ها که مطرح شد مقرر بود از محل عواید که دارد و از محل افزایش درآمدها، درصدی برای صنعت و درصدی به مردم پرداخت شود و درصدی نیز برای زیر ساخت ها در اختیار دولت قرار گیرد.
وی گفت: اما این اتفاق به خوبی اجرا نشد و اکنون نحوه هزینه کرد خیلی بد است و ما آمادگی داریم به مجلس شورای اسلامی برای حل این مشکل کمک کنیم.

* لاستیک سازی بارز در اسفراین سرمایه گذاری می کند
استاندار خراسان شمالی از سرمایه گذاری لاستیک سازی بارز در شهرستان اسفراین خبر داد و اظهار کرد: قرار است این سرمایه گذاری در شهرک صنعتی این شهرستان انجام شود واکنون مقدمات کار انجام شده است.
وی با بیان اینکه میزان سرمایه گذاری در این طرح 15 هزار میلیار ریال است افزود: زمین مورد نیاز در شهرک صنعتی اسفراین واگذار شده است و با بهره برداری از این کارخانه برای یکهزار نفر به طور مستقیم شغل ایجاد می شود.

* شمار نیروهای قراردادی بالا است
استاندار خراسان شمالی در باره بالا بودن شمار نیروهای قراردادی در دستگاه های اجرای استان گفت: بالا بودن شمار نیروهای قراردادی سبب شده تا میزان زیادی از بودجه جاری به حقوق نیروهای قراردادی اختصاص یابد و پرداخت های عادی کارکنان با مشکل روبه رو شود.
وی با اشاره به پیگیری مجلس شورای اسلامی برای اصلاح قوانین گفت: همه دستگاه ها در این باره پیشنهادهای خود را بدهند تا کار با قوت پیش برود.

* اعتبارات باید در جای خود خرج شود
استاندار خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه اعتبارات باید در جای خود هزینه شود و هیچ اعتباری خارج از مصوبه های شورای برنامه ریزی و توسعه استان هزینه نمی شود گفت: اگر پروژه ایجاد ورودی سبز، ایجاد روستای هدف گردشگری، روستای سبز و یا بوستان بانوان مطرح شده است، اعتبارشان از راه قانونی یعنی با تصویب در شورای برنامه ریزی بوده تامین می شود.

* نقشه جامع سرمایه گذاری بستری برای آسان سازی سرمایه گذاری
استاندار خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود به نقشه جامع سرمایه گذاری استان اشاره کرد و گفت: این نقشه آماده تحویل به مرکز خدمات سرمایه گذاری استان است.
وی افزود: نقشه جامع سرمایه گذاری استان اطلاعات جامعی از استان به سرمایه گذار ارائه می دهد و به سرمایه گذار اولویت های سرمایه گذاری را معرفی می کند.
وی تصریح کرد: با ارائه اطلاعاتی همچون زیر ساخت های موجود منطقه و معرفی فرصت های سرمایه گذاری به سرمایه گذار اعلام می کند که چه زیرساختی در کدام منطقه موجود است و دست را برای سرمایه گذاری بازتر می کند.
استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه حفظ و به روزرسانی سامانه نقشه جامع سرمایه گذاری از ایجاد آن مهم تر است بر افزایش سطح دسترسی به سامانه تاکید کرد و گفت: باید بتدریج بر شمار کاربرانی که به این سامانه دسترسی خواهند داشت افزوده شود و برای هر مدیر سطح دسترسی تعریف شود.
استان خراسان شمالی با 863 هزار نفر جمعیت بیش از 28 هزار کیلومترمربع گستره دارد.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.