به گزارش ایرنا، هادی قوامی چهارشنبه شب در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان اظهار کرد: بنا نیست موضوعی که می تواند در نشست های دیگر همچون نشست شورای برنامه ریزی و توسعه بررسی شود در این ستاد مطرح شود.
نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامیوی با بیان اینکه جلوی ضرر را از هر جا بگیریم منفعت است تصریح کرد: باید به جای تعریف 100 پروژه برای اقتصاد مقاومتی که نتیجه مورد انتظار از آن به دست نمی آید، چند پروژه اقتصاد مقاوتی جانانه تعریف کنیم تا بتوانیم به اهداف ستاد برسیم.

* مشکل آب کشاورزی جدی است
قوامی با اشاره به مشکلات آب کشاورزی در استان گفت: مسئله آب در استان، مسئله جدی است و اکنون چاه های عمیق کشاورزی دربرخی مناطق به علت اضافه برداشت ها خاموش شده و کشاورزان به علت اضافه برداشت آب از چاه ها، سه چهار میلیون ریال جریمه شده اند و توان پرداخت را ندارند.
رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید راهکاری باشد که هم مشکل اضافه برداشت حل شود و برداشت از منابع زیرزمینی تنظیم شود و هم از خاموشی چاه ها جلوگیری شود.
نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: موضوع آب، موضوعی است که به عنوان پروژه اقتصاد مقاومتی باید مورد توجه باشد.
وی گفت: اکنون برخی کشت های پاییزه به علت مشکل آب، انجام نشده است و با این وضعیت ما در سال آتی با مشکل جدی روبه رو خواهیم شد
وی افزود: برای حل مشکل آب کشاورزی باید قنات ها احیا شود و یک فرصت دیگر برای کمک به حل مشکل آب کشاورزی، اجرای سامانه های آبیاری نوین در زمین های کشاورزی است و دولت برای اجرای این طرح ها تا 85 درصد از هزینه ها را پرداخت می کند.

* واگذاری مدیریت به جای واگذاری مالکیت
قوامی درباره خارج کردن واحدهای صنعتی بزرگ استان از لیست خصوصی سازی اظهار کرد: صنایع همچون فولاد اسفراین و آلومینای ایران، صنایع راهبردی هستند و می توانیم فعلا از لیست واگذاری خارج کنیم اما ضرورت دارد که طرح توسعه ای و ایجاد صنایع پایین دستی این صنایع بزرگ ایجاد شود تا به خودی خود، واگذاری به صورت واگذاری مدیریت انجام شود.
وی تصریح کرد: در شورای اصل 44 هم به دنبال این هستیم که به جای اینکه مالکیت واگذار شود بخشی از این کارها به صورت واگذاری مدیریت باشد.
وی افزود: لوله گستر در اسفراین تنها واحد تولیدکننده لوله های مورد نیاز وزارت نفت در کشور است اما این وزارت لوله های مورد نیاز را وارد می کند.
رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی افزود: لوله گستر اسفراین برای صنایع نظامی هم محصول تولید می کند و جایگاه ارزنده ای در صنایع کشور دارد.
وی درباره پروژه ریلی بجنورد- جوین- اسفراین گفت: برای اجرای این طرح ریلی از محل صندوق توسعه ملی 300 میلیارد دلار مصوب شده است و اجرایی شدن این پروژه می تواند سبب ایجاد اشتغال در استان شود.
وی گفت: اراده رئیس جمهور و استاندار پشت این پروژه ریلی است و این قوت استان است امید می رود که اجرای آن به سمت بجنورد و شیروان عملیاتی شود.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.