به گزارش ایرنا محمود دلپسند روز دوشنبه در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی این استان با بیان اینکه هیچ استانی نتوانسته است 100 درصد موفق عمل کند افزود: بالاترین موفقیت با 74 درصد بوده است.
وی اظهار کرد: استان خراسان شمالی از نظر پرداخت به طرح های ثبت نام شده نیز 50 درصد موفق عمل کرده که در این شاخص رتبه 15کشوری را به خود اختصاص داده و رتبه هشتم با 33 درصد در تعداد پروانه های صنعتی را نیز به دست آورده است.
وی ضمن انتقاد از برخی رسانه ها در خصوص اعلام درصد پایین موفقیت سامانه بهین یاب در این استان گفت: علاوه بر اینکه میزان درصد ها غلط بیان شده تحلیل ها، نتیجه ها و مقایسه ها نیز درست نبوده است.
وی با بیان اینکه این استان در این راستا رویه رو به رشدی دارد افزود: نباید با اعلام آمارهای غلط در بین مردم بدبینی ایجاد کنیم و گزارش های غیر واقعی ارائه داده شود.
وی بر نقد منصفانه نیز تاکید کرد و گفت: نمی گویم که این استان در حوزه اقتصادی مشکل ندارد اما باید اقدامات و کارهای انجام شده نیز زیر سئوال نبرند و رتبه ها و شاخص ها نیز واقعی اعلام شوند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار خراسان شمالی در خصوص قانون اصل 44 واگذاری امور به بخش خصوصی افزود: در این استان سه صنعت بزرگ داریم که مشمول واگذاری است و در لیست خصوصی سازی نیز قرار گرفت و چندین نوبت فراخوان داده شد اما کسی متقاضی نبود.
وی اظهار کرد: پیگیر این بودیم تا این سه صنعت را در لیست واگذاری خارج کنیم و در این راستا مکاتبات زیادی نیز داشته ایم و نتوانسته ایم به طور کامل لغو کنیم اما پیشنهاد هایی برای مسکوت ماندن داده ایم تا این صنایع بعد از تکمیل طرح های نیمه تمام خود واگذار شوند که متقاضی نیز خواهند داشت.
وی با بیان اینکه واگذاری صنایع بزرگ بخشی خصوصی با توان مالی می خواهد گفت: در خصوصی سازی باید به معنای واقعی خصوصی سازی شود تا تولید آن حفظ شود در غیر اینصورت به پیکره صنعت ضربه بزرگی وارد خواهد کرد و خسارت های زیادی در این خصوص می بینیم.
وی با بیان اینکه پروژه های کوچک عمرانی فراوان قابل واگذاری داریم افزود: از طریق دستگاه ها فراخوان داده می شود و نیروهای بومی نیز در اولیوت قرار می گیرند.
وی اظهار کرد: واگذاری امور به نیروهای بومی در شرایط برابر اولویت داده می شود اما هیچ انحصاری برای واگذاری در این استان وجود ندارد چرا که نمی توانیم این انحصار را داشته باشیم پیمانکاران در سطح کشور می توانند در فراخوان ها شرکت کنند.
هم اکنون 88 درصد واحدهای تولیدی این استان فعال هستند.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.