به گزارش ایرنا، موسی امیری یکشنبه در نشست خبری اظهار کرد: هنوز شاهد وجود راه های 2 طرفه در جاده ها خراسان شمالی هستیم و به عنوان مثال مسیر پر تردد چمن بید به جنگل گلستان باید به سرعت تعریض تا ایمنی آن ارتقا یابد.
وی تصریح کرد: به یقین راه 2 طرفه امکان وقوع سانحه های ترافیکی را در جاده ها افزایش می دهد.
وی با اشاره به حضور خود در این استان در 2 سال پیش گفت: در آن زمان هم تاکید کردیم که محور چمن بید باید به سرعت تعریض شود و به یقین در صورت تکمیل این پروژه و بهره برداری از این محور به صورت چهار خطه، شمار تصادفات رانندگی در جاده های این استان را به نصف کاهش می دهد.
سردار امیری اظهار کرد: واژگونی ها، بیشترین حوادث جاده ای در محورهای خراسان شمالی را به خود اختصاص داده است.

* 60 درصد از قربانیان حادثه های ترافیک شهری پیاده ها هستند
جانشین پلیس راهور ناجا در بخش دیگر سخنان خود به حادثه های ترافیکی در محورهای شهری اشاره کرد و گفت: یک معضل اساسی در ترافیک شهرهای خراسان، بالا بودن شمار فوتی پیاده ها در سانحه های رانندگی است.
وی تصریح کرد: بیش از 60 درصد از کشته ها سوانح ترافیکی در شهرهای خراسان شمالی، عابران پیاده ها هستند که در این زمینه مدیران این استان باید برنامه ریزی داشته باشند.
وی تاکید کرد: مسئولان و مدیران این استان باید ساماندهی تردد عابران پیاده را در اولویت برنامه های خود قرار دهند و با ساماندهی ساماندهی گذرگاه های عابران پیاده، ساماندهی روگذر ها و زیر گذرها، ایمنی تردد پیاده ها را ارتقا دهند.
سردار امیری اظهار کرد: حفظ جان مردم از توسعه فضای سبز و رنگ آمیزی در سطح شهرها بالاتر است.
وی در بخش دیگر سخنان خود در باره هدف خود از سفر به خراسان شمالی گفت: هرساله شاهد افزایش حجم تردد در تابستان بویژه در شهریورماه هستیم و بر این اساس تابستان یک فصل هدف در کارهای ما است.
جانشین پلیس راهور ناجا تصریح کرد: شهریور، ماه پر تردد و ماه پر تصافد است و در این زمینه استان هایی که در معرض تردد بیشتر است حضور پیدا می کنیم و در بازدیدها وضعیت آمادگی ها برای خدمات رسانی به مسافران را ارزیابی می کنیم و در کمبود ها و مشکلات احتمالی را در نشست ها متذکر می شویم.
وی اظهار کرد: تلاش داریم تا ایمنی راه ها بویژه در این روزها که زمان بازگشت سفرهای تابستانی است، تقویت شود و حساسیت ها برای مراقبت ها بالا رود.
دهه آخر شهریور ماه به نام دهه احترام به قوانین رانندگی نامگذاری شده است.
خراسان شمالی در مسیر تردد زائران امام رضا(ع) قرار دارد و سالانه 20 میلیون مسافر و گردشگر از این استان عبور می کنند.
محور بجنورد- جنگل گلستان یکی از محورهای پرتردد این استان است که بخش بسیار زیادی از حادثه های جاده ای خراسان شمالی در این محور رخ می دهد.
در پنج ماهه امسال 116 نفر در حادثه های ترافیکی جاده های این استان جان خود را از دست داده اند.
خراسان شمالی 467 کیلومتر راه اصلی، 746 راه فرعی و چهارهزار و 652 کیلومتر راه روستایی دارد.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.