به گزارش ایرنا، مهدی محمدی روز یکشنبه در نشست خبری اظهار کرد: شهرداری بجنورد هنوز نتوانسته است منبع درآمد پایدار داشته باشد و شورای پنجم، تلاش دارد تا در این زمینه اقدامات خوبی انجام شود.
وی با اشاره به اینکه یک سوم از جمعیت شهر بجنورد معادل 70 هزار نفر در حواشی زندگی می کنند گفت: یکی از مشکلات بزرگ شهر بجنورد، سکونت مردم در حواشی شهر است و ساکنان این مناطق، با مشکلات زیادی روبه رو هستند.
وی تصریح کرد: اصلاح معابر و ایجاد بوستان در محلات از جمله برنامه هایی است که برای توسعه رفاه شهری در این مناطق از شهر برنامه ریزی شده است.
محمدی گفت: ترافیک شهری یکی دیگر از معضلات جدی است که باید برای آن چاره اندیشی شود.

* انتخاب آقای براتیان به معنای بدهکار بودن اعضا نیست
رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد در بخش دیگر سخنان خود در پاسخ به سئوالی مبنی بر انتخاب شهردار بخاطر دین اعضا به نامبرده است، گفت: آقای براتیان بر خلاف برخی ادعاها، به خاطر دین اعضا و یا بدهکاری، انتخاب نشده است.
محمدی تصریح کرد: پیش از اینکه اعضای شورای شهر به طور رسمی در نشست های مختلف در کنار هم قرار گیرند، صحبت از انتخاب آقای براتیان به عنوان شهردار مطرح بود و در نهایت با رای اعضا، وی به عنوان شهردار انتخاب شده است.
وی افزود: 2 نفر از 9 نفر عضو شورا به آقای براتیان رای ندادند که البته این نه به علت مخالفت قاطع با او بلکه به واسطه مخالفت با رویه و ادامه فعالیت های آقای براتیان بوده است.
رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد اظهار کرد: ائتلاف ها که در انتخاب شهردار مطرح شده نیز در این انتخاب نقشی نداشته است، ائتلاف ها با پایان انتخابات، تمام شد و قرار نیست که این ائتلاف تا چهار سال پس از انتخابات جاری و ساری باشد.
محمدی در پاسخ به اینکه چرا برای انتخاب شهردار فراخوان داده نشد اظهار کرد: دادن فراخوان و طی مراحل بررسی صلاحیت ها، امری زمان بر بود و از آنجایی که عملکرد آقای براتیان برای اعضا قابل قبول بود، نیازی به دادن فراخوان دیده نشد.
وی تصریح کرد: پیش از این در دوره گذشته شورای شهر برای انتخاب آقای براتیان به عنوان شهردار بجنورد، مراحل طولانی و 2 ماه طی شد و در آن زمان صلاحیت ها و برنامه های وی به طور دقیق بررسی و در نهایت با رای قاطع 13 نفره به عنوان شهردار انتخاب شد و اکنون نیز با رای هفت رای از 9 عضو، شهردار بجنورد انتخاب شده است.
وی درباره صحبت های مطرح شده در باره باز بودن پرونده های تخلف آقای براتیان اظهار کرد: طرح شکایت از یک شخص به معنای مجرم بودن او نیست و تاکنون نیز حکمی برای آقای براتیان صادر نشده است.
وی تصریح کرد: طرح شکایت و داشتن پرونده به هیچ عنوان به معنای محکومیت نیست.
محمدی با تاکید بر اینکه شورای شهر دینی به فردی ندارد گفت: تنها به مردم دین داریم و این شورا نظارت خود بر فعالیت های شهردار را بیشتر می کند و در این باره تعارف ندارد.
رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد با بیان اینکه اعضای شورای پنجم، ترکیب قوی است که با سابقه های کاری حرف زیادی برای گفتن دارند گفت: با این تجربه ها به مردم اطمینان می دهیم که در سایه آرامش و کارشناسی برای حل مشکلات گام برداریم.
وی اظهار کرد: یکی از دغدغه های این شورا، به سرانجام رسیدن بودجه شهرداری است.
وی با بیان اینکه بهسازی بوستان بش قارداش و بابامان و نیز بوستان دوبرار از دیگر اهداف این شورا است، گفت: ایجاد مرکز پژوهش، احیای ستاد شورایاران، تحقق توسعه متوازن در شهر، کم کردن فاصله بهره مندی از رفاه شهری در هسته مرکزی با حواشی شهر، از جمله برنامه های شورای پنجم است.
نائب رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد نیز در این نشست با بیان اینکه تاکنون مطالبات مردم شهر در بجنورد به خوبی پاسخ داده نشده است بیکاری را از مشکلات مهم در جامعه عنوان کرد.
جمشید گریوانی گفت: وضعیت شهرداری بجنورد اکنون مطلوب نیست و فردی که مدیریت شهرداری بجنورد را قبول می کند باید دل شیر داشته باشد.
وی افزود: آقای براتیان با واقف بودن به این مشکلات، مدیریت شهرداری را پذیرفته است.
وی گفت: تاخیر چهارماهه درپرداخت حقوق کارگران فضای سبز، کارگران پسماند و رانندگان سازمان اتوبوسرانی از مشکلاتی است که شهرداری با آن دست به گریبان است.
وی اظهار کرد: بحران در ترافیک شهری یکی دیگر از معضلاتی است که در شهر بجنورد وجود دارد.
نائیب رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد درباره عدم دادن فراخوان برای انتخاب شهردار بجنورد گفت: آزموده را آزمودن خطااست و کارهای تحقیقی 2 ماهه که در دوره پیش، برای انتخاب شهردار بجنورد انجام شده بود نیاز از انجام این کارهای تحقیقی را برداشت.
وی تصریح کرد: در دوره گذشته فراخوان عموی داده شد تا فرد مناسب انتخاب شود در این 2 ماه، فرصت از کارهای عمرانی شهرداری گرفته شد.
دیگر عضو شورای اسلامی شهر بجنورد نیز در این نشست درباره علت رای ندادنش به آقای براتیان گفت: مخالفت من با انتخاب آقای براتیان به عنوان شهردار، دال بر این نیست که با آقای براتیان مختالف باشم بلکه مخالفتم به این علت بود که برنامه ای از طرف او ارائه نشده است.
وی اظهار کرد: اگر مبنا برای برنامه ریزی برای مدیریت شهرداری بجنورد، اولویت کارهای پیشین آقای براتیان باشد و اولویت ها بر اساس روند گذشته باشد، این اولویت ها با اولویت های من به طور کامل مغایرت دارد از این رو به وی رای ندادم.
وی با بیان اینکه به هر حال باید به دموکراسی احترام گذاشت و این انتخاب برای ما قابل احترام است گفت: در حد توان شهرداری را همراهی می کنم.
7185/ 6042 خبرنگار: کبری علی آبادی** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.