محمدرضا صالحی دوشنبه در آئین رونمایی از 75 طرح قابل افتتاح در هفته دولت در فاروج، گفت: هم اکنون ساخت 310 واحد از منازل خسارت دیده به مرحله سقف رسیده است که عملیات اجرایی آن بزودی پایان می یابد.
وی افزود: اگر مسکن روستاییان بیمه نمی شد با توجه به زلزله های چند ماه گذشته با مشکلات بیشتری مواجه می شدیم.
زلزله 5.7 ریشتری بیست و سوم اردیبهشت ماه امسال شهرستان بجنورد و مانه و سملقان را لرزاند و موجب وارد شدن خسارت به تاسیسات زیربنایی و واحدهای مسکونی شد. این زلزله دو کشته و بیش از 400 مصدوم داشت.
استاندار خراسان شمالی در ادامه همچنین گفت: برای تحقق برنامه های ایجاد فرصت شغلی، توسعه شهرک های صنعتی، تکمیل واحدهای ناتمام، کمک تسهیلاتی برای تامین نیاز سرمایه در گردش واحدها پیش بینی شده است.
وی اظهار کرد: ایجاد فرصت های شغلی مناسب یکی از برنامه های دولت است و در این حوزه در سطح استان توجه به مشاغل کوچک و متوسط نیز در دستور کار قرار دارد.
وی تاکید کرد: برای تحقق اهداف در حوزه اشتغال باید به مشاغل کوچک و متوسط توجه ویژه ای شود و با توسعه شهرک های صنعتی و تکمیل واحدهای ناتمام و کمک تسهیلاتی برای تامین نیاز سرمایه در گردش واحدها باید در نظر گرفته شده تا فرصت های شغلی بیشتری در استان فراهم شود.
استاندار خراسان شمالی گفت: برای رسیدن به برنامه های چشم انداز 20 ساله مقدمات وزمینه هایی لازم است که در گام نخست با همدلی باید هم افزایی ها را بیشتر کنیم.
محمدرضا صالحی افزود: تحقق شعار آزادی، آرامش و پیشرفت برای همه ایرانیان در سایه استفاده از ظرفیت ها و به کارگیری فن آوری روز و حرکت های دانش بنیان تحقق می یابد.
وی با اشاره به برنامه های پیش بینی شده برای توسعه استان گفت: ایجاد روستای سبز در هر شهری بااستفاده از ظرفیت های آن یکی از این برنامه هاست که تا پایان سال هرشهرستان باید یک روستا را معرفی کند.
وی از آغاز ایجاد تونل سبز در ورودی شهرها خبرداد و گفت: برای تبدیل شدن استان به مقصد گردشگری مقدمات آن باید فراهم شود که ایجاد این تونل که شهر به شهر آغاز شده، از آن جمله است.
وی افزود: ایجاد پارک ویژه بانوان هم برای همه شهرستان ها اجرایی و معرفی یک روستای فاقد بیکار تا هفته دولت سال آینده هم در دستور کار قرار گرفته است.
وی با تاکید بر اینکه ایجاد نیروگاه های انرژی خورشیدی باید تقویت شود، بیان داشت: تا 500 مگا بایت اختیار عمل در سطح استان داریم که تاکنون 310 مگا بایت قرار داد امضا شده، 5 مگابایت هم در شهرستان فاروج آماده سرمایه گذاری است.
استاندار خراسان شمالی بر ضرورت فرهنگ سازی در حوزه بیمه تاکید کرد و بیان داشت: باید بیمه تبدیل به فرهنگ شود و درباب فرهنگ سازی 2 میلیارد تومان سهم کشاورزان و باغداران را برای بیمه محصول انگور می پردازیم و یک سهم را هم صندوق توسعه می پردازد تا خسارت ها را از مردم دور کنیم .
7187/ 6042 خبرنگار: مرضیه مهربان** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.