سیدحسام ملکی چهارشنبه در چهارمین نشست کمیته همکاری آموزش وپرورش و حوزه های علمیه شهرستان فاروج گفت: 5 عرصه پژوهش، تبلیغ، منابع انسانی، اشاعه و فرهنگ سازی و تالیف کتاب های درسی برای فعالیت های ستاد همکاری آموزش وپرورش و حوزه های علمیه تعیین شده است.
وی افزود: این فعالیت ها در عرصه پژوهش برای تامین نیازهای محتوایی آموزش وپرورش است که بعد از مشخص شدن عناوین در قالب پایان نامه های حوزوی درسطح 3 و 4 حمایت مالی می شوند.
وی با اشاره به اینکه سالانه 2 تا 3 عنوان از نیازهای محتوایی آموزش وپرورش به حوزه ها اعلام می شود بیان داشت: امسال برای نخستین بار اعلام شد که هر پایان نامه با محتوای مدنظر به تایید کارشناسان مرتبط برسد 50 میلیون ریال کمک مالی دریافت می کند.
وی در ادامه افزود: بیش از 90درصد تولید محتوا در تعلیم وتربیت ترجمه یا فعالیت های دانش جویی است ودراین بخش سهم طلاب صفر است.
وی گفت: تعلیم وتربیت حوزه کار آموز وپرورش است ودراین بخش نیازهای محتوایی زیادی داریم که عناوین آن در جلسات کارشناسی مشخص شده است.
ملکی گفت: در عرصه تالیف کتاب هم طبق مذاکره با سازمان پژوهش 3 تا 4 نماینده از حوزه علمیه حضور خواهند داشت.
وی با موفق و فعال خواندن فعالیت های این ستاد در سطح استان خراسان شمالی و شهرستان فاروج افزود: برنامه های پیشنهادی شهرستان تا 15 شهریور به اداره کل آموزش وپرورش ارسال شود تا با تجمیع برنامه ها و پیشنهادها، برنامه ای جامع برای کل کشور تهیه و عملیاتی شود.
رئیس آموزش وپرورش شهرستان فاروج گفت: تلفیق فعالیت های حوزه و آموزش وپرورش به کاهش آسیب های اجتماعی کمک می کند.
مجید معتمدی افزود: امروز فضای مجازی خلاهایی ایجاد کرده ایت که با فعالیت های این ستاد می توان این خلاءها را پر کرد.
وی با اشاره به اینکه طللبه به روز می تواند مثل یک کارشناس عمل کند گفت: از نظرات چنین طلبه هایی می توان در حوزه های مختلف برای افزایش آگاهی دانش آموزا ن استفاده کرد.
در شهرستان فاروج 2حوزه ومدرسه علمیه فعال است که سابقه حوزه علیمه محمودیه به 60 سال می رسد.
*نشانی سایت ایرنای خراسان شمالی http://www.irna.ir/nkhorasan ، کانال تلگرامی https://t.me/irnabojnurd و صفحه اختصاصی ایرنای خراسان شمالی هم در اینستاگرام ttps://www.instagram.com/irnabojnurd است.
7187 / 6042 خبرنگار: مرضیه مهربان** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.