به گزارش ایرنا حسین عظیمی چهارشنبه در نشست شورای مدیریت بحران شهرستان اسفراین گفت: در حالیکه مسکن های که مردم با دریافت تسهیلات، خود اقدام به ساخت آن کرده بودند دچار این مشکل نشدند.
وی افزود: مسکن مهر به علت اینکه ساخت آن ها دستوری بوده و دقت نظر در ساخت و نظارت آن ها انجام نشده بود موجب خسارت شد.
وی با اشاره به زلزله خیر بودن خراسان شمالی و وجود گسل های زلزله در این استان گفت: ما دراستان زلزله را نباید حادثه غیرمترقبه بداینم بلکه باید با آن زندگی کینم و برای مقابله با ن آمادگی داشته باشیم.
وی با اشاره به مقاوم سازی 50درصد مسکن روستاهای استان از سال 75 تاکنون گفت: این امر باعث شد در زلزله اردیبهشت ماه مسکن های مقاوم سازی شده روستاها آسیب نبینند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خرسان شمالی بیمه رایگان همه منازل مسکونی روستایی استان را از دیگر اقدامات انجام شده در راستای پیشگیری در بحث مدیریت بحران برای جبران خسارت در صورت وقوع زلزله بیان کرد.
مدیر کل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: در زلزله 5.9 ریشتری 23 اردیبهشت ماه امسال 14هزار و 934واحد مسکونی آسیب دید که از این میزان 2 هزار و 500 واحد در حوزه شهری غیرقابل سکونت است و هفت هزار و 500 واحد آسیب دیده هم باید بازسازی شود.
عظیمی میزان خسارت وارده به واحدهای مسکونی روستایی را 2هزار 449واحد دانست و گفت: برای ساخت واحدهای آسیب دیده نباید معطل اعتبارات دولت ماند بلکه از محل اعتبارات ویژه مسکن روستایی کار بازسازی واحدهای مسکونی شتاب گیرد.

*خراسان شمالی در پوشش بیمه کشاورزی پاین تراز متوسط کشوری است
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی در بخش دیگر از سخنانش ریسک پذیری بخش کشاورزی استان را درحوادث غیر مترقبه بالا دانست و گفت: با این حال رغبتی زیاد برای بیمه محصولات کشاورزی از سوی کشاورزان و بهره برداران درا ین بخش نیست.
وی با بیان اینکه میانگین پوشش بیمه محصولات کشاورزی خراسان شمالی کمتر از میانگین کشوری است افزود: هم اکنون میانگین پوشش بیمه محصولات کشاورزی در استان 12 درصد است که باید برای افزایش آن تا پایان 4سال آینده به 20درصد تلاش کرد.
وی گفت: تنها راه جبران خسارت در بخش کشاورزی، بیمه کردن محصولات است گفت: دولت13هزار و 500 میلیارد ریال در بودجه سال 96برای صندوق کشاورزی پیش بینی کرده که هر استانی که بیمه بیشتر داشته باشد می تواند بیشتر از اعتبارات متمرکز بیشتری استفاده کند.
جواد نوروزی فرماندار اسفراین نیز در این نشست با اشاره به کمبودهای شهرستان در حوزه مدیریت بحران خواستار توجه ویژه استان در بحث تجهیز امکانات مدیربت بحران شهرستان شد.
شهرستان 120هزار نفری اسفراین در 60کیلومتری جنوب شرقی بجنورد مرکز خراسان شمالی قرار دارد.
7189/ 6042 خبرنگار: بتول صارمی** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.