به گزارش ایرنا ، این هفته نامه منطقه ای در سال 1377 به صاحب امتیازی و مدیرمسئولی محمد ابراهیم محمدی و با مدیریت اجرایی و قائم مقامی علی خادمی با عنوان « نسیم بجنورد» کار خود را آغاز کرد و بعد از تاسیس استان خراسان شمالی به هفته نامه نسیم خراسان شمالی تغییر نام یافت.
در سال 1394 هفته نامه نسیم خراسان شمالی از حوزه این استان پا را فراتر گذاشت و به هفته نامه منطقه ای با گستره استان های خراسان شمالی و رضوی تغییر وضعیت پیدا کرد.
این هفته نامه که شعار« نسیم به توسعه فرهنگی استان می اندیشد» را سرلوحه کار خود قرارداده بود؛ در فروردین ماه امسال درخواست تغییر وضعیت نسیم از هفته نامه به روزنامه را به وزارت ارشاد اعلام که پس از گذشت دو ماه نیم ؛ درخواست این نشریه در هیئت نظارت بر مطبوعات مطرح و با تغییر وضعیت هفته نامه نسیم خراسان شمالی به « روزنامه نسیم خراسان شمالی »، به مدیر مسئولی علی خادمی و با گستره استان های خراسان شمالی و رضوی موافقت شد.
علی خادمی مدیرمسئول روزنامه نسیم خراسان شمالی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بستر انتشار این روزنامه طی 2 یا سه هفته آینده آماده و قبل از 17 مردادماه سالروز شهادت شهید صارمی و روز خبرنگار، انتشار روزانه آن آغاز شود.
وی از استاندار خراسان شمالی و مسئولان ومدیران دستگاه های اجرایی استان به ویژه مدیران واحدهای تولیدی و کارخانه های استان خواست با گرفتن اشتراک روزنامه های محلی و دادن آگهی های مورد نیاز دستگاه ها و واحدها به نشریات بومی و محلی استان؛ زمینه تقویت نشریات محلی را فراهم کنند.
خادمی که ریاست هیئت مدیره خانه مطبوعات استان را نیز بر عهده دارد، ضمن قدردانی از توجه و دیدگاه مثبت استاندار خراسان شمالی به عنوان نماینده عالی دولت در این استان نسبت به نشریات و روزنامه های محلی، اظهار کرد: در نشست های خبری و گفت وگوهایی که با نماینده عالی دولت در استان داشته ایم؛ ایشان همواره بر تقویت نشریات بومی و همراهی مدیران دستگاههای اجرایی در این راستا، تاکید داشته اند که امیدواریم این مهم با پیگیری های مستمر به طور کامل محقق شود.
مدیر مسئول روزنامه نسیم خراسان شمالی از توجه ویژه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به نشریات محلی و همچنین تلاش برای رشد کمی و کیفی نشریات و رسانه های استانی تشکر و قدردانی کرد و گفت: دیدگاه ها و نگاه مثبت مدیرکل برغم مشکلات سخت اقتصادی به ما جسارت پیگیری تبدیل شدن هفته نامه به روزنامه را داد که امیدواریم به زودی شاهد انتشار روزنامه جدید این استان با نام « نسیم خراسان شمالی» و استمرار انتشار آن باشیم.
وی تاکید کرد: نشریات، مدیران مسئول و خبرنگاران و زحمتکش این استان به عنوان پل ارتباطی میان مردم و مسئولان تلاش می کنند که خراسان شمالی در عرصه رسانه در سطح کشور جایگاه اصلی و واقعی خود را پیدا کند.
خادمی موافقت هیئت نظارت با روزنامه شدن نسیم خراسان شمالی را در آستانه روز خبرنگار به فال نیک گرفت و ضمن تشکر از معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و هیئت نظارت بر مطبوعات اظهار امیدواری کرد: با حمایت های مسئولان ارشد استان و به ویژه استاندار محترم و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ؛ دوستان و عزیزان اهل قلم و علاقمند به حرفه روزنامه نگاری برای انتشار نشریات ، خبرگزاری ها و پایگاههای خبری شجاعت بیشتری به خرج داده و به این عرصه ورود پیداکنند تا خراسان شمالی از رده سی و یکم جدول رسانه های کشور به رده های بالاتر صعود پیدا کند.
به گزارش ایرنا ، پیش از این هفته نامه اترک نیز مجوز تبدیل این هفته نامه به روزنامه سراسری را دریافت کرده بود و همچنین هم اکنون 9 درخواست مجوز پایگاه خبری، هفته نامه و ماهنامه در نوبت هیئت نظارت قرار دارند که در صورت تایید این درخواست ها؛ شمار رسانه های دارای مجوز این استان از 22 رسانه دارای مجوز به 31 مورد افزایش خواهد یافت.
7184/1744/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.