به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی این مدیریت، اسماعیل محمود آبادی در نشست کار گروه اعطای تسهیلات اظهار کرد: فعالیت ها و واحدهای مشمول شیوه نامه پرداخت تسهیلات شامل بهسازی و نوسازی واحدهای دامی، خرید دام جهت تکمیل ظرفیت، تامین علوفه دام، واحدهای گلخانه ای و دارویی، صنایع تکمیلی و تبدیلی بخش کشاورزی و شیلات می باشد که اولویت با بهسازی و نوسازی اماکن دامی و آسیب دیده می باشد.
وی افزود: متقاضیان پس از تایید و بازدید توسط کارگروه متشکل از نماینده فرمانداری، صندوق کارآفرینی امید و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان به صندوق معرفی می شود تا جهت اخذ تسهیلات اقدام لازم صورت گیرد.
وی با اشاره به وقوع زلزله اخیر در شهرستان بجنورد گفت: زلزله به بیش از 19 روستا خسارت وارده کرده و عمده این خسارت ها در بخش دامداری ها بوده که 80 تا 100 درصد به اماکن دامی آسیب رسانده است.
محمودآبادی افزود: با توجه به اینکه در سال های اخیر این شهرستان با بحران های مختلفی مواجه بوده است و کشاورزان و دامداران به لحاظ توانایی مالی ضعیف هستند و در بحران به سر می برند، خواستار همکاری و مساعدت هر چه بیشتر صندوق کارآفرینی شد تا اعتبار بیشتری را بتوان از این محل جذب کرد.
منوچهر نبی زاده نماینده صندوق کارآفرینی امید استان هم برای شتاب خشی در امر روند تشکیل پرونده و اعطای تسهیلات و بازدیدهای دوره ای توسط کارگروه پیشنهاداتی را مطرح و تاکید کرد که صندوق کارآفرینی امید با اولویت جهت تسریع امور همکاری لازم را خواهد داشت.
به گزارش ایرنا در آخرین گزارش های دستگاه های مسوول در خراسان شمالی اعلام شده بود که در زلزله 23 اردیبهشت ماه امسال، 14 هزار و 509 واحد مسکونی در 77 روستا و 2 شهر استان خسارت دیدند.
به گفته رِیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی زلزله 5.7 ریشتری 264 میلیارد و 800 میلیون ریال به زیر ساخت های کشاورزی در این استان خسارت وارد کرد.
خسارت قابل توجهی به زیر بخش های کشاورزی این استان از جمله تاسیسات و امور زیر بنایی استان در شهرستان های بجنورد و مانه و سملقان وارد شد.
*مراجعه به سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به آدرس : http://www.irna.ir/nkhorasan
با عضو شدن در کانال تلگرامی خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به آدرس : https://t.me/irnabojnurd
با فالو کردن آدرس صفحه اختصاصی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام به آدرس: https://www.instagram.com/irnabojnurd
هم چنین هموطنان گرامی برای ارسال دیدگاه ها و پیشنهادهای خود به نشانی https://t.me/irnaBOJ تلگرام کنند.
3007/ 6042 خبرنگار: ربابه صانعی ** انتشار دهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.