هادی شوشتری سه شنبه در نشست کمیته برنامه ریزی شهرستان اظهار کرد: رویکرد منفعلانه مدیران در حوزه جذب اعتبارات به چانه زنی مدیران فعال کمک می کند.
وی داشتن ابتکار عمل، مورد سئوال قرار دادن فرماندار ونماینده شهرستان در خصوص اعتبارات و پیگیری از مدیران کل را شیوه های به کار گرفته شده از سوی یک مدیر موفق عنوان کرد وافزود: گاهی در مرحله بعد تر یعنی بعد از تصویب اعتبارات، پیگیری های انجام نمی شود یا نیازها و مشکلات به ریز از سوی دستگاه مربوط، شناسایی نشده است که پیگیر تخصیص اعتبارات متناسب با برطرف شدن آن باشند.
شوشتری بر مطالعه برنامه ششم توسعه از سوی مدیران تاکید کرد وافزود: سمت وسوی فعالیت های 5 ساله کشور در این برنامه دیده شده وبرای حرکت در آن مسیر مطالعه وشناخت نسبت به آن ضروری است.
وی با بیان اینکه منابع اعتباری محدود ونیازها نامحدود است گفت: مدیران باید نیم نگاهی به سرمایه گذاری بخش خصوصی داشته باشند و ذهنشان را در قالب بودجه 96 تنظیم نکنند.
وی تاکید کرد: یک ونیم تا 2 برابر اعتبارات دولتی باید از ظرفیت بخش خصوصی بهره برد.
فرماندار فاروج گفت: اعتبارات مصوب شهرستان از منابع مختلف در سال مالی 95، 339 میلیاردو 806 میلیون ریال بود که تخصیص منابع استانی، 123 میلیارد و 709 میلیون ریال و از منابع سفر رهبری 108 میلیارد و 580 میلیون ریال بود.
هادی رجایی نیا با اشاره به اینکه، در مجموع از منابع استانی و سفر رهبری، 232میلیارد و 800 میلیون ریال به شهرستان اختصاص یافت بیان داشت: بخشی از اعتبارات باقی مانده، امسال اعلام شده است که مدیران پیش از پایان سال مالی باید نسبت به جذب آن اقدام کنند.
وی با اشاره توزیع 320 میلیارد تومان از مجموع 500 میلیارد تومان اعتبارات استان ، سهم شهرستان فاروج از رقم توزیع شده را، 28 میلیارد و 485 میلیون تومان عنوان کرد و گفت: در کمیته برنامه ریزی شهرستان برای این ارقام تصمیم گیری می شود.
فرماندار فاروج برای جذب وتخصیص حداقل متوسط استانی اعتبارات از سوی مدیران تاکید کرد.
رجائی نیا گفت: امسال اشکال توزیع اعتباری که منجر به تخصیص صفر درصدی بعضی دستگاه ها وطرح ها می شد با برنامه ریزی هایی که انجام می شود، نخواهیم داشت.
وی با بیان اینکه در نشست با مدیران کل، ریز طرح ها انتخاب شده است افزود: بعد از ابلاغ و تخصیص اعتبارات اول تا سوم هرماه گزارش روند اجرای طرح ها به دفتر فنی فرمانداری باید ارائه شود.
وی تاکید کرد: در دو بخش راه روستایی بویژه در دهستان سنگر و آب آشامیدنی با توجه به بحرانی بودن شرایط در این بخش نیازمند منابع اعتباری بیشتری هستیم و اعتبارات شهرستان جوابگوی این نیازها نیست.
اعتبارات مصوب شهرستان فاروج از منابع مختلف در سال مالی 95، 339 میلیاردو 806 میلیون ریال بوده است.
* سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به نشانی http://www.irna.ir/nkhorasan و کانال تلگرامی این خبرگزاری به نشانی https://t.me/irnabojnurd در دسترس افراد برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای استان است.
نشانی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام هم https://www.instagram.com/irnabojnurd است.
همچنین مردم می توانند دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را به نشانی https://t.me/irnaBOJ تگرام کنند.
7187/ 6042 خبرنگار: مرضیه مهربان** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.