محمود دلپسند چهارشنبه در نشست شورای گفت و گوی دولت با بخش خصوصی اظهار کرد: بر اساس درخواست بخش خصوصی در این شورا، اواخر سال گذشته با دستگاه های اجرایی مکاتبه و تاکید شد که در حد امکان تمام نیازهای خود را از تولیدات داخل استان تامین کنند.
وی با اشاره به اینکه در استفاده از تولید داخل نباید رانت ایجاد شود افزود: به دستگاه های اجرایی تاکید شده در مناقصه ها، از قید شدن خرید کالا با برند خاص خودداری کنند.
دلپسند تصریح کرد: الزام به تامین مایحتاج اداره ها از تولیدات داخل استان، تنها مربوط به کالاهای مورد نیاز اجرای پروژه ها نیست و این امر مشمول تمام نیازها حتی خوراک می شود.
رئیس سازمان برنامه و بودجه خراسان شمالی نیز در این نشست با بیان اینکه ملزم شدن دستگاه های اجرایی به خرید از داخل استان تنها با انجام مکاتبه میسر نمی شود گفت: باید کاری کنیم که الزام برای خرید داخلی ایجاد شود و در این باره نقش سازمان های نظارتی باید بیشتر باشد.
مجید پورعیسی اظهار کرد: تولیدکنندگان باید محصولات خود را در سامانه مربوط به ثبت برسانند و تولیدات خود را معرفی کنند تا استفاده از کالاهای تولید در داخل استان راحت تر محقق شود.
وی با بیان اینکه ناظران فنی در دستگاه های اجرایی باید نسبت به اجرایی شدن خرید کالای داخل حساس تر شوند خاطرنشان کرد: بعضا نگاه ناظران فنی به لزوم خرید کالای مورد نیاز پروژه ها و یا سایر اقلام، نگاه فنی است این درحالی است که باید رویکرد اجتماعی هم در استفاده از کالاهای داخلی مد نظر باشد.

*** همشهریان گرامی خراسان شمالی برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادها می توانند به یکی از روش های ذیل از فعالیت های رسانه ای و خبری این استان آگاه شوند.
مراجعه به سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به آدرس : http://www.irna.ir/nkhorasan
با عضو شدن در کانال تلگرامی خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به آدرس : https://t.me/irnabojnurd
با فالو کردن آدرس صفحه اختصاصی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام به آدرس: https://www.instagram.com/irnabojnurd
هچنین هموطنان گرامی برای ارسال دیدگاه ها و پیشنهادهای خود به مدیریت ایرنا می توانند در 24 ساعت به آدرس زیر تلگرام کنند.
https://t.me/irnaBOJ
7184/1744 خبرنگار: کبری علی آبادی **انتشاردهنده : علی اصغرافتاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.