استاندار خراسان شمالی گفت: مهار شیوع ویروس کرونا در این استان خوب بوده است.

استاندار خراسان شمالی گفت: مهار شیوع ویروس کرونا در این استان خوب بوده و افزایش نیافتن دوباره آمار مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ به تلاش همگانی نیاز دارد.

به گزارش جماران، محمدعلی شجاعی روز شنبه در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا با توجه به اینکه وضعیت استان از نظر شیوع ویرس کرونا همچنان قرمز است اظهار داشت: اما با فعالیت های انجام شده در راستای مبارزه با این ویروس، وضعیت ما نسبت به دو هفته اخیر مناسب تر شده است.

وی افزود: ضریب بستری در این استان ۱.۸ نفر بود که هم اکنون این ضریب به یک نفر رسیده است.

وی به نحوه برگزاری مراسم عزاداری در ماه محرم اشاره کرد و گفت: تمامی برنامه های این ماه باید در فضای باز انجام شود.

شجاعی با بیان اینکه نظام هرآنچه دارد از برکات عاشورای حسینی است گفت: به همین دلیل نمی توان از برگزاری آیین های ویژه این ایام صرف نظر کرد.

استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه دین اسلام دین دانایی است اظهار داشت: با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی مراسم های عزاداری را با حفظ سلامتی مردم برگزار خواهیم کرد.

شجاعی افزود: در آیین های عزاداری نباید هیچ گونه پخت و پز وجود داشته باشد و مواد خوراکی خشک در بین مردم و به خصوص نیازمندان توزیع شود.

وی گفت: نذرهای این ایام باید به سمت مواد بهداشتی و ضد عفوتی باشد زیراکه مردم اکنون نیاز شدیدی به این مواد دارند.

وی از تشکیل گروه های همیاران سلامت خبر داد و افزود: کارشناسانی از حوزه دانشگاه علوم پزشکی، تبلیغات اسلامی و بسیج در این خصوص گروه هایی تشکیل داده اند  تا با رعایت پروتکل های بهداشتی به برگزاری آیین های ایام محرم  کمک کنند.

استاندار خراسان شمالی از تمامی مردم خواست تا در آیین ها تمامی پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و گفت: اگر بعضا کوچکترین غفلت انجام شود و تعداد اندکی رعایت نکردند با انتشار تصویر و فیلم در فضاهای مجازی و شبکه های اجتماعی آن را بین المللی نکنید چرا که دشمنان از آن بهره برداری خواهند کرد.

استاندار خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنانش بر برگزاری آزمون سراسری با رعایت پروتکل های بهداشتی تاکید کرد و گفت: تمامی دستگاه های اجرایی در این خصوص هماهنگ باشند و مسایل مربوط به حمل و نقل مراجعه کننده ها و سایر موارد  را مد نظر داشته باشند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.