حمید جوان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این مدت پمپ های تخلیه آب به صورت شبانه روز روشن بوده ولی با توجه به گل و لای فراوانی که سیلاب به همراه خود آورده بود، بازگشایی این محور به طول انجامید که با توجه به لغزنده بودن آن تردد از امروز برقرار شده است.

وی با بیان اینکه در مدت بسته بودن زیرگذر، برای تردد خودروها راه جایگزین تعیین شده بود، گفت: تصرف حریم و بستر رودخانه «زیارت» توسط کشاورزان و تبدیل آن به عرصه کشاورزی موجب شده با وقوع هر بارندگی، آب های جاری شده از بالادست در این نقطه تجمع کرده و مشکلاتی را برای تردد ایجاد کند که ضروری است مسیری برای هدایت آب به سمت رودخانه اترک ایجاد شود.

جوان، نبود مسیلی برای هدایت و انتقال آب رودخانه زیارت به رود اترک را خسارتبار خواند و افزود: متاسفانه هیچ دستگاهی خود را متولی این حوزه ندانسته و وظیفه ای در این خصوص متوجه خود نمی داند.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل شیروان گفت: در سیلاب پنجشنبه شب گذشته، زیرگذر حسین آباد لبریز آب شده بود که ابتدا تا حدی آب خارج و هدایت شد ولی با افزایش سیلاب، قابل کنترل نبود و به دلیل گل و لای فراوان سه شبانه روز این محور بسته شد.

در بارندگی و سیلاب مزبور یک دستگاه تراکتور و یک دستگاه پژو ۲۰۶ در زیرگذر حسین آباد گرفتار شدند که پنج سرنشین آنها با کمک نیروهای امدادی و عوامل راهداری از مرگ حتمی نجات یافتند.

سیلاب مزبور بیش از ۱۷۰ میلیارد ریال خسارت به حوزه های کشاورزی و راه شهرستان شیروان وارد کرد.

شیروان به عنوان دومین شهر پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.