سرهنگ رحمان اسپیدکار روز شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این استان، پنج مرکز تعویض پلاک خودرو در شهرهای بجنورد، اسفراین، شیروان، جاجرم و آشخانه فعال است و شهروندان در شهرهایی که این مراکز در آن دایر نیست، به نزدیک ترین محل، مراجعه می کنند. 

وی افزود: بازگشایی مراکز تعویض پلاک خودرو، با رعایت پروتکل بهداشتی انجام می شود و برای جلوگیری از ازدحام جمعیت، پذیرش افراد به صورت شماره های زوج و فرد پلاک خودروها انجام می شود و افراد باید قبلا، پذیرش شده و نوبت دهی شوند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان شمالی گفت: در غرفه ها هم جز فروشنده و خریدار، فرد دیگری اجازه ورود ندارد.

سرهنگ اسپیدکار اظهار داشت: افراد مکلف هستند که تمام پروتکل های بهداشتی از جمله استفاده از دستکش و ماسک را رعایت کنند و حتما از وسایل شخصی خود همچون خودکار استفاده کنند.

وی افزود: مراکز تعویض پلاک خودرو در استان، روزانه ضدعفونی می شوند تا مشکلی به لحاظ بهداشتی ایجاد نشود.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون گزارشی از ازدحام در مراکز تعویض پلاک، به دست نرسیده است اما پیش بینی می شود با توجه به تعطیلی کرونایی، ساعاتی دیگر و در روزهای آتی مراجعه کننده هم بیشتر شود.

سرهنگ اسپیدکار خاطرنشان کرد: افرادی که مهلت اعتبار وکالت‌نامه‌هایشان به پایان رسیده، باید نسبت به تمدید آن اقدام کنند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان شمالی گفت: توصیه می شود افرادی که نیاز ضروری برای تعویض پلاک خودرو ندارند، این اقدام را به روزهای آتی موکول کنند.

به گزارش ایرنا با شیوع بیماری کرونا در سطح جامعه، مراکز تعویض پلاک و دفاتر خدماتی تعطیل شده بود.

در ایران موازی بودن روند تعویض پلاک و صدور برگه سبز، همزمان با اجباری بودن مراجعه به دفترخانه ها در راستای ثبت سند محضری، مشکلات زیادی را برای شهروندان ایجاد کرده است که از ضعف قوانین مربوط به خرید و فروش و معامله خودرو ناشی می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.