به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی،  دکتر سیداحمد هاشمی روز یکشنبه با بیان اینکه هنوز جامعه درگیر مبارزه با کرونا است، اظهار داشت: از ابتدای این هفته بسیاری گمان کردند که دیگر خطر شیوع ویروس کرونا پایان یافته است و همین باعث شد تا شمار مبتلایان به ناگاه افزایشی قابل توجه و دور از انتظار داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه حتی مشاهده شده در حواشی شهر در روز تعطیل، بسیاری از خانواده ها در باغ ها تجمع می‌کنند، تاکید کرد: اگر تجمع ها ادامه یابد، شاهد افزایش مبتلایان به ویروس کرونا و بیشتر شدن آمار مرگ و میر خواهیم بود.

وی بر پرهیز شهروندان از تجمعات غیرضرور تاکید کرد و گفت: مردم در ۲ هفته گذشته در کاهش تجمعات، ترددها و مسافرت‌ها همکاری خوبی داشتند که انتظار داریم برای کتنرل بیماری و شکستن زنجیره انتقال، این همکاری ادامه یابد.

دکتر هاشمی با اشاره به آمار ۲ رقمی بیماران در ۲۴ ساعت گذشته افزود: آمار مبتلایان در ساعات اخیر این هشدار را می دهد که اگر رعایت نکنیم، این عدد به چند برابر افزایش یافته و تمام زحماتی را که تاکنون توسط مردم و مسوولان و کادر درمانی کشیده شده، بی نتیجه خواهد گذارد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: به شهروندان توصیه می شود در ۲ هفته آینده از هرگونه تردد و مسافرت غیرضرور پرهیز کرده و اصول و توصیه های بهداشتی را با وسواس و جدیت تمام رعایت کنند.  

بر اساس آمار اعلام شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تا کنون بجنورد، بیشترین شمار مبتلایان به کرونا و شهرستان راز و جرگلان کمترین شمار مبتلایان به این بیماری را داشته اند.   

بر اساس اعلام رسمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا دیروز - شنبه- ۷۹ هزار و ۴۹۴ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و تعداد جان باختگان کرونا در کشور نیز به چهار هزار و ۹۵۸ نفر رسیده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.