مدیر امور شعب بانک توسعه تعاون خراسان شمالی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این بانک برای راه اندازی این کارخانه ۱۳ میلیارد ریال تسهیلات به سرمایه گذار پرداخت کرده که این میزان وام برای خرید تجهیزات و ماشین آلات هزینه شده است.

محمد ندری بیابانی ظرفیت سالانه این کارخانه را تولید ۶۴ عدد میلیون ماسک دانست و افزود: تولیدات این کارخانه هفته جاری وارد بازار مصرف می شود.

وی افزود: با راه اندازی این کارخانه برای ۱۲ نفر شغل ایجاد شد.

وی اظهار داشت: این کارخانه از دو ماه آینده نیز تولید دستکش با ظرفیت هر ساعت یکهزار عدد و گان با ظرفیت هر ساعت ۱۰ عدد تولید خواهد کرد.

مدیر امور شعب بانک توسعه تعاون خراسان شمالی با بیان اینکه این کارخانه توسط بخش خصوصی با آورده ۱۰ میلیارد ریال ایجاد شده است، اظهار داشت: تولیدات آن با قیمت مصوب وارد بازار خواهد شد، تمام مجوزهای مورد نیاز نیز از سازمان های مربوط گرفته شده است.

ندری بیابانی گفت: این بانک به منظور حمایت از تولیدکنندگان لوازم بهداشتی بویژه واحدهای تولید ماسک، الکل و دیگر واحدهای ضدعفونی کننده، تسهیلات سرمایه در گردش و ثابت از محل منابع داخلی و تبصره ۱۸ به این واحدها  تسهیلات می دهد.

وی  بر حمایت از تولید کننده ها و همچنین تامین لوازم بهداشتی مورد نیاز مردم تاکید کرد و افزود: از تولید کننده ها می خواهیم که به طور جدی وارد عرصه کار در شرایط کنونی شوند تا بخشی از مشکلات جامعه را برطرف کنیم.  

ندری بیابانی گفت: در سال گذشته سه هزار پرونده برای پرداخت تسهیلات به متقاضیان اشتغال در این بانک تشکیل شد که افزون بر هزار میلیارد ریال به این افراد پرداخت شده است.

شیوع کرونا سبب شد تا برخی اقلام بهداشتی در بازار کمیاب شود اما در فروردین ماه و با افزایش ظرفیت تولید این اقلام، مشکلات این حوزه فروکش کرده است.  

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.