محمد بروحی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، این اقدام را در راستای منافع ورزش استان با هدف ایجاد فضایی درخور برای برگزاری مسابقات بین المللی در رشته جودو و استفاده بیشتر از ظرفیت های بالقوه این رشته دانست و گفت: برای مناسب‌سازی سالن جدید برای فعالیت جودوکاران، اقدامات اجرایی در خصوص احداث سکو و تجهیز سالن در حال انجام است که برخی از آن به تخریب تعبیر کرده اند.

وی با اشاره به گلایه برخی از فعالان رشته کاراته استان از این اقدام، اظهار داشت: خراسان شمالی مهد جودو و رشته های جودو و کوراش از رشته اصلی ورزش استان است و با توجه به اینکه سالن کاراته از نظر فضا بزرگتر و بهتر بود این جابه جایی صورت گرفت.

بروحی، با اشاره به تناسب نداشتن فضای قبلی سالن جودوی استان با اقبالی که به این رشته وجود دارد،  افزود: با هماهنگی صورت گرفته با هیات کاراته و برخی پیشکسوتان این رشته و نیز فدراسیون جهانی جودو و استاندار، تصمیم به جابه جایی سالن جودو و کاراته گرفتیم تا بتوانیم از این فرصت و ظرفیت برای میزبانی تیم های ملی در مسابقات جهانی، ایجاد پایگاه استعدادیابی و حتی اردوهای بین المللی بیشترین بهره برداری را داشته باشیم.
معاون توسعه ورزشی اداره کل ورزش و جوانان خراسان شمالی یادآور شد: کاراته استان در چند سال اخیر عملکرد مثبتی از خود نداشته در حالی که خراسان شمالی خاستگاه رشته جودو و کوراش است و ورزشکاران استان در چند سال گذشته در سطح بین المللی به خوبی درخشیده اند.
بروحی با اشاره به اختصاص ۵ میلیارد ریال اعتبار برای تجهیز سالن جدید جودو، خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی افراد با غرض و یا بی غرض، با این گونه موضع گیری ها، بزرگترین آسیب را به ورزش استان وارد می کنند.
وی اظهار داشت: با تجهیز سالن جدید تلاش داریم تا با استفاده از این فرصت بیشترین بهره برداری را از رشته جودو و کوراش در سطح بین المللی داشته باشیم.
خراسان شمالی بیش از ۲۹ هزار ورزشکار سازمان یافته دارد که در قالب ۴۹ هیتت ورزشی فعال هستند.
رشته جودو و کوراش، از پرطرفدارترین و نشان‌آورترین رشته ها در خراسان شمالی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.