رضا اکبری، دوشنبه در حاشیه بازدید از این محور آسیب دیده به خبرنگار ایرنا گفت: با هماهنگی انجام شده، قرار است نیمی از اعتبار مورد نیاز مرمت محور دچار رانش شده بجنورد - آشخانه، از منابع استانی و نیم دیگر با مساعدت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تامین شود.

وی گفت: محور بجنورد- آشخانه به علت رانش زمین، مسدود شده است و البته مرمت در حال انجام است و با استفاده از ماشین آلات راهداری و نیز بنیاد مسکن (به عنوان پیمانکار) تلاش داریم تا این جاده، یک هفته دیگر بازگشایی شود.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای خاطرنشان کرد: این محور در محل رانش، به طول ۱۵۰ متر، دچار خسارت شده است و تلاش شده تا برای حل مشکل، کانال و زه کشی آب انجام شود.

وی درباره قصور احتمالی پیمانکار قبلی در خصوص بروز مشکل رانش زمین در جاده اظهار داشت: در این زمینه باید بررسی های لازم انجام شود و هنوز مشخص نیست که پیمانکار در اجرای این پروژه قصور و کوتاهی داشته باشد.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با تاکید بر اهمیت محور بجنورد- آشخانه گفت: ما تاکید داریم که این مسیر پرتردد، هر چه زودتر بازگشایی شود.

بر اساس این گزارش،  جاده بجنورد - آشخانه در محدوده روستای مملجه تا دوراهی خندقلو، به دنبال بارندگی های شدید سحرگاه روز یکشنبه، به علت رانش زمین، دچار مشکل و ناایمن شد و تا زمان حل مشکل، تردد خودروها از این محور ممنوع شده و از طریق جاده قدیم بدرانلو انجام می شود.

خراسان شمالی در حد فاصل استان های شمالی کشور به مشهد مقدس واقع است و بیش از پنج هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی و ۲۲ گردنه دارد که اسدلی در محور بجنورد- اسفراین و امین الله در محور بجنورد - جنگل گلستان از گردنه های سخت گذر این استان محسوب می شوند.  

آشخانه، مرکز شهرستان ۱۱۰ هزار نفری مانه و سملقان در ۴۵  کیلومتری غرب بجنورد واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.