دکتر محسن رعنایی روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این سازمان با پرداخت به موقع مطالبات حوزه های دولتی و خصوصی، تلاش دارد تا به منظور حمایت از بخش بهداشت و درمان در ارایه هرچه بهتر خدمات به بیماران و بیمه شدگان در ایام شیوع کرونا، کمک حال آنان باشد.

وی اظهار داشت: این میزان اعتبارات بین موسسه های دولتی، دانشگاه علوم پزشکی استان و دانشکده علوم پزشکی اسفراین، پزشکان، داروخانه ها، آزمایشگاه ها، رادیولوژی ها و مراکز درمانی دولتی، خصوصی و نیمه خصوصی توزیع شده است.

وی افزود: مطالبات بخش خصوصی استان در سال ۹۷ با پرداخت ۷۰ میلیارد ریال به صورت کامل تسویه شد و مطالبات این بخش در سال ۹۸ نیز تا پایان مهرماه پرداخت شده است که پیگیر پرداخت بقیه مطالبات هستیم که در این زمینه تاکنون روند مثبتی داشته ایم.
رعنایی افزود: بابت مطالبات بخش دولتی دانشگاهی در سال ۹۸ در ۲ ماه اخیر ۱۴۵ میلیارد ریال در حوزه دارو و درمان و افزون بر ۱۹۵ میلیارد ریال در حوزه بهداشت پرداختی داشته ایم تا بتوانند در حوزه تامین تجهیزات و ارایه خدمات بهتر اقدام کنند.
وی در خصوص اقدامات انجام شده در راستای کاهش میزان مراجعه بیمه شدگان و ارباب رجوع به دفاتر پیشخوان در راستای مبارزه با ویروس کرونا نیز گفت: در ۲ مرحله اعتبار دفترچه های بیمه سلامت در تمامی صندوق ها به جز صندوق ایرانیان؛  که اعتبار آنها از تاریخ یکم اسفندماه سال گذشته به پایان رسیده و دفترچه دارای برگه سفید نیز هست تا پایان تیرماه امسال تمدید شده و نیازی به مراجعه بیمه شدگان به دفاتر پیشخوان نیست.

دکتر رعنایی گفت: همچنین قرارداد تمامی موسسه های طرف قرارداد با اداره کل بیمه سلامت استان تا آخر خردادماه تمدید شده و نیازی به حضور شهروندان برای تمدید قرارداد نیست.
وی اظهار داشت: سقف ریالی نسخ دارویی در داروخانه ها نیز برای نسخه های بیماران سخت علاج از ۶۰ میلیون ریال به ۸۰ میلیون ریال افزایش یافته که این اقدام نیز با هدف کاهش حضور بیمه شدگان در سطح جامعه است.

همچنین تمامی پرونده های دارویی بیمه شدگان تا پایان خردادماه تمدید شده که این امر باعث کاهش نگرانی بیمه شدگان و عدم نیاز به مراجعه حضوری آنان خواهد بود.

رعنایی بر حذف دفترچه های کاغذی در مطب ها و مراکز درمانی استان نیز تاکید و اظهار داشت: یکی از برنامه های مهم سال ۱۳۹۹ حذف تدریجی دفترچه های کاغذی در مطب ها و مراکز درمانی است که تاکنون در این راستا اقداماتی انجام شده و تلاش می کنیم در سال جاری به طور کامل این دفترچه ها حذف و روش های الکترونیکی جایگزین آن شود.

۷۰ درصد جمعیت استان خراسان شمالی زیر پوشش بیمه سلامت هستند و تاکنون ۶۳۱ هزار نفر از شهروندان این استان خود را بیمه کرده اند که ۴۴۵ هزار نفر بیمه شده روستایی هستند.
خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آنان در روستاها سکونت دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.