عبدالله یوسفی روز چهارشنبه گفت: کاهش مصرف گوشت مرغ  به علت تعطیلی رستورانها، مراکز اقامتی و آیین ها سبب افت شدید قیمت این ماده پروتئینی شده بطوریکه قیمت هرکیلوگرم مرغ زنده از ۸۴ هزار ریال هم اکنون به ۶۸ هزار ریال کاهش یافته است.

وی افزود: برای جلوگیری از ضرر و زیان مرغداران با شرکت پشتیبانی امور دام استان هماهنگی های لازم مبنی برخرید گوشت مرغ با قیمت مصوب ۱۲ هزار و ۷۰۰ ریال شده که  این موضوع به اتحادیه ها، شرکت های تعاونی  و مرغداران اعلام شده است تا نسبت به عقد قرار داد و تحویل گوشت مرغ اقدام لازم را به عمل آورند.

یوسفی خاطرنشان کرد: سال گذشته حدود ۱۰ میلیون قطعه جوجه ریزی در واحدهای صنعتی پرورش طیور در خراسان شمالی صورت گرفت که از این میزان بیش از ۱۶ هزار تن گوشت مرغ تولید شد که نسبت به سال ماقبل آن ۲۴درصد افزایش داشت.

 شیوع بیماری کرونا موجب سراشیبی قیمت گوشت مرغ در خراسان شمالی شده بطوریکه این ماده پروتئینی نسبت به آخرین روز پارسال ۲۹ هزار ریال در هر کیلوگرم کاهش یافته است.

رییس اتحادیه لبنیات، مرغ فروشان و قصابان بجنورد  با اشاره به اینکه قیمت مصوب گوشت مرغ به ازای هر کیلوگرم، ۱۲۹ هزار ریال است اظهار داشت: اکنون قیمت گوشت مرغ، ۲۹ هزار ریال، پایین تر از قیمت مصوب، عرضه می شود.

حسین قاسم زاده خاطرنشان کرد: دیروز، قیمت گوشت مرغ در بازار بجنورد، با کاهش ۲۲ هزار ریالی به ازای هر کیلوگرم از این محصول به ۱۰۷ هزار ریال رسید،  این محصول، امروز هم با کاهش هفت هزار ریالی، اکنون ۱۰۰ هزار ریال به ازای هر کیلوگرم، عرضه می شود.

رییس اتحادیه لبنیات، مرغ فروشان و قصابان بجنورد گفت: احتمال می رود، روند کاهشی قیمت گوشت مرغ، تا روزهای پایانی تعطیلات نوروز ادامه داشته باشد.

سالانه حدود ۲۲ هزار تن گوشت مرغ در خراسان شمالی مصرف می شود که حدود ۶ هزار تن از این میزان از سایر استان ها تامین می شود.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.