رضا آذری روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این کارخانه، تنها تولیدکننده ژل ضدعفونی کننده در استان است.

وی افزود: با شیوع کرونا، کارخانه فرآوری گیاهان دارویی در این شهرستان، خط تولید عرقیات را به تولید ژل ضدعفونی کننده تغییر داده و البته قرار است در صورت تامین الکل، خط تولید محصول ضدعفونی کننده از الکل هم راه اندازی شود.

فرماندار شهرستان جاجرم خاطرنشان کرد: برای راه اندازی این خط، دست کم ۱۰ تن الکل نیاز هست.

وی افزود: تاکنون ۱۹ هزار لیتر، مایع ضدعفونی کننده سطوح در شرکت دانش بنیان طراحان شیمی سبز جاجرم تولید و توزیع شده است.

آذری درباره سایر اقدمات انجام شده برای مقابله با کرونا در شهرستان جاجرم گفت: ۴۰۰ فقره بازرسی در قالب ۱۲ گشت مشترک با حضور بهداشت، اداره اماکن نیروی انتظامی و اتاق اصناف از نانوایی ها، لبنیاتی، قصابی ها، شیرینی پزی ها، آرایشگاه های زنانه و مردانه، پروتئینی ها و میوه فروشی ها انجام شده است.

فرماندار شهرستان جاجرم خاطرنشان کرد: این بازرسی ها، منجر به پلمب پنج واحد صنفی بخاطر رعایت نشدن مسائل بهداشتی و تشکیل هفت فقره پرونده تخلف بهداشتی شده است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون حدود ۲۲ هزار ماسک توسط خیران و گروه های مردمی و بسیج تولید و توزیع شده است گفت: ظرفیت تولید ۲۰ هزار ماسک در ۲ کارگاه صنفی تولید جوراب و پوشاک ایجاد شده است.

آذری خاطرنشان کرد: این واحدهای صنفی، با تسهیلات اشتغال روستایی راه اندازی شده اند و اکنون با تامین مواد اولیه تولید ماسک، در حال تولید این محصول هستند.

فرماندار شهرستان جاجرم، اختصاص ۲ تن برنج پاکستانی و ۵۰۰ کیلوگرم گوشت منجمد گوساله به کادر بهداشت و درمان فعال در امر مبارزه با کرونای شهرستان را از دیگر اقدامات در روزهای کرونایی در شهرستان عنوان کرد.

مدیر اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان جاجرم هم گفت: تا پیش از نوروز، با کمک بخش مردمی، خیران و اصناف حدود ۳۰ هزر ماسک در این شهرستان تولید و تزویع شده است.

ولی الله اسماعیلی اظهار داشت: برای کمک به نیاز مردم به اقلام بهداشتی، نخستین جواز تاسیس تولید محول های ضدعفونی کننده برای آموزشکده فنی و حرفه ای جاجرم صادر شده است.  

بر اساس این گزارش، در شهرستان جاجرم، ۶ نفر مبتلا به کرونا شده اند.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در خراسان شمالی ۱۸۹نفر و تعداد فوتی های ناشی از این ویروس نیز ۱۹ نفر است.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.