به گزارش خبرگزاری مهر، اداره کل هواشناسی خراسان شمالی به صدور اخطاریه نسبت به آغاز بارش برف و باران و کاهش ۸ تا ۱۰ درجه‌ای دما از امروز خبر داد.

در این اخطاریه نسبت به وزش باد نسبتاً شدید، رگبار و رعد و برق با احتمال تگرگ، بارش باران، در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش باران و برف اواخر وقت امروز (شنبه) اطلاع داد.

هواشناسی استان از اواخر وقت شنبه شب تا اوایل دوشنبه شب نیز بارش باران، رگبار و رعد و برق با احتمال تگرگ و بارش باران، در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش باران و برف خبر داد.

بر طبق این پیش‌بینی این سامانه اغلب نقاط استان را تحت تأثیر قرار خواهد داد و عنوان شده که اوج فعالیت سامانه بارشی در روزهای یک‌شنبه و دوشنبه است.

احتمال وقوع روان‌آب، آب‌گرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها، لغزندگی و کاهش دید در جاده‌های کوهستانی، کاهش محسوس ۸ تا ۱۰ درجه‌ای دما طی روزهای یکشنبه تا صبح چهارشنبه با احتمال یخبندان و سرما زدگی شبانه نیز هشدار داده شده است.

سازمان هواشناسی خراسان شمالی در این اخطاریه نسبت به عدم توقف و اطراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در تردد جاده‌های کوهستانی و انجام اقدامات پیش‌گیرانه جهت مقابله با سرمازدگی باغات هم توصیه‌های لازم را ارائه کرد.

هواشناسی از حاکم شدن شرایط جوی پایدار در استان از اوایل صبح چهارشنبه خبر داد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1387596
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.