دکتر محسن رعنایی روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان پرداختی به داروخانه ها، آزمایشگاه ها، رادیو لوژی، پزشکان، دندان پزشکان، بیمارستان های تامین اجتماعی و ارتش و مراکز دی کلینیک جواد الائمه (ع) و بهار پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه تمام مطالبات بخش خصوصی در سال ۹۷  که شامل سه ماه بود تسویه حساب شد افزود: هم اکنون که با شیوع ویروس کرونا درگیر هستیم توانستیم با پیگیری ها بخشی از مطالبات این مراکز و موسسه ها را پرداخت کنیم تا بتوانند نسبت به خریدهای جدید و همچنین تجهیز اقدام کنند.

وی افزود: مطالبات تمامی موسسه های طرف قرار داد با بیمه سلامت در حوزه دولتی و غیر دولتی در سال ۹۸ را تا پایان مهر ماه پرداخت کرده ایم و مابقی مانده است.

رعنایی اظهار داشت: مطالبات بخش های طرف قرار داد در سازمان های بیمه گر تا پنج ماه در حد نرمال است.

وی افزود: در اوایل اسفند ماه امسال نیز ۲۰۲ میلیارد ریال از مطالبات موسسه های طرف قرارداد بیمه سلامت استان پرداخت شد.

وی گفت: این میزان اعتبار مطالبات موسسه های درمانی طرف قرارداد بیمه سلامت استان در راستای پرداخت های منظم سازمان بیمه سلامت به موسسه‌های درمانی طرف قرارداد با تخصیص اعتبار پرداخت شده است.

 وی افزود: بر این اساس ۵۷ میلیارد ریال از مطالبات بیمارستان های دولتی و دانشگاهی، ۲۸ میلیارد ریال داروخانه های خصوصی و غیر دانشگاهی و ۱۱۷ میلیارد ریال بابت مطالبات بخش بهداشت روستایی دانشگاه های علوم پزشکی خراسان شمالی پرداخت شد.

 ۷۰ درصد جمعیت استان خراسان شمالی زیر پوشش بیمه سلامت هستند، هم اکنون ۶۳۱ هزار نفر از از شهروندان تاکنون خود را بیمه کرده اند.

 از مجموع این تعداد ۴۴۵ هزار نفر بیمه شده روستایی هستند.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.