رییس کمیسیون هماهنگی بانک های خراسان شمالی، یکشنبه شب با بیان این مطلب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به شیوع این بیماری در کشور از همان ابتدا جلسات متعددی با تمام مدیران بانک‌های استان برگزار شد و آموزش‌های لازم برای کنترل بیماری، به آنان داده شد.
علی اصغر هدایتی افزود: در این راستا از هر راه ممکن و با هر قیمتی تلاش شد تا برای همکاران شبکه بانکی اقلام بهداشتی از قبیل ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده، هر چند به میزان بسیار محدود تهیه شود.
وی خاطرنشان کرد: تا امروز هفت بار نسبت به خرید این اقلام با قیمت‌های متفاوت اقدام شده ولی متاسفانه باز هم برای خرید این اقلام در استان، به دلیل نبود این اقلام در بازار با مشکل مواجه هستیم.
وی با اشاره به فوت ۹ نفر از پرسنل بانک های کشور در اثر ابتلا به ویروس کرونا، یادآور شد: این تعداد با شمار پرستاران و کادر درمانی درگذشته، که در خط مقدم مقابله با این ویروس، آن هم با تجهیزات نسبتا کامل قرار دارند، برابری می کند.
رییس کمیسیون هماهنگی بانک های خراسان شمالی با اشاره به خطرات بالای این ویروس، یادآور شد: پرسنل بانک های استان با توجه به ارتباط مستقیم با مشتریان و مهم تر از آن با پول، به‌عنوان بیشترین انتقال‌دهنده این ویروس، در معرض خطر بسیاری هستند ولی با کمترین امکانات بهداشتی سعی در ارائه خدمات بهینه به مشتریان دارند.
 وی اظهار داشت: تلاش های بسیاری برای تهیه ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده برای پرسنل داشتیم تا این نیروها از حداقل ابزار پیشگیری بهره مند شوند، ولی متاسفانه کمبودها زیاد است.
هدایتی از مردم تقاضا کرد فقط برای فعالیت های ضروری خود به بانک‌ها مراجعه کنند و در صورت عدم نیاز، فعالیت‌های بانکی خود را با استفاده از خدمات الکترونیکی انجام دهند تا سلامت خود و کارکنان بانک را کمتر به خطر بیندازند.

وی گفت: بسیاری از شعب بانک های استان در محیط های کوچک و استیجاری هستند که کمترین ازدحام جمعیت، با توجه به امکان تهویه پایین، باعث ایجاد مشکلاتی برای حاضران و از جمله احتمال ابتلای افراد به ویروس کرونا می‌شود.

بر اساس آخرین اعلام مسوولان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، تاکنون ابتلای ۲۴ نفر در این استان به ویروس کرونا قطعی شده، که منجر به مرگ یک نفر شده است.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.