دکتر حسین زارع روز شنبه با قدردانی از اهداکنندگان خون این استانق، اظهار داشت: خوشبختانه با اطلاع رسانی، آگاهی بخشی و تمامی اقدامات پیشگیرانه از شیوع ویروس کرونا، شمار مراجعان برای خونگیری افزایش یافته است.

وی افزود: نگرانی از شیوع ویروس کرونا در ۲ هفته گذشته، میزان مراجعه به پایگاه انتقال خون خراسان شمالی برای اهدای خون را ۳ درصد کاهش داده بود اما هم اکنون این روند به وضعیت قبل برگشته است.

مدیرکل انتقال خون خراسان شمالی اظهار داشت: آمار اهدای خون در استان به پایین ترین سطح خود رسیده بود که با توجه به نیاز همیشگی بیماران، از شهروندان تقاضا کردیم تا با حضور در پایگاه های انتقال خون به نجات جان بیماران بشتابند که خوشبختانه مردم در این روزها ما را یاری رساندند.

وی افزود: مردم ضمن رعایت نکات پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا، هم سلامت خود را تضمین و هم با اهدای خون به سلامت جامعه کمک کنند.

مدیرکل انتقال خون خراسان شمالی گفت: اهداکنندگان خون می توانند با ثبت نام اینترنتی بدون نوبت و خارج از ازدحام، خون خود را اهدا کنند.

زارع افزود: بازه زمانی ۷ و ۳۰ تا ۹ صبح بهترین فرصت برای مراجعه اهداکنندگان شاغل در دستگاه‌های اجرایی است، ضمن اینکه اهداکنندگان خون می توانند با ثبت نام در سایت نوبت دهی اینترنتی به آدرس nobatdehi.ibto.ir در ساعت و روز دلخواه و بدون ازدحام و نوبت در مراکز خونگیری اهدای خون داشته باشید.
وی گفت: مراکز اهدای خون همواره پروتکل ضدعفونی خاص و ویژه ای را برای سلامت اهداکنندگان و سلامت خون دریافتی رعایت می‌کنند و انتقال خون از نظر رعایت استانداردها در مسایل بهداشتی و سایر موارد لازم بسیار سختگیرانه عمل می کند و شهروندان باید با اطمینان خاطر،  برای عمل نوعدوستانه اهدای خون مراجعه کنند.

مدیرکل انتقال خون خراسان شمالی گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور، تمامی تمهیدات لازم برای ضدعفونی کردن پایگاه انجام شده است و از مردم و همچنین افرادی که به صورت مستمر خون اهدا می کنند می خواهیم که با اعلام فراخوان ها، بدون هیچ نگرانی برای خون دادن مراجعه کنند.

زارع افزود: نیاز به خون و فرآورده‌های آن، نه فصلی و مقطعی که همیشگی است و بیماران سرطانی، دیالیزی و خاص از جمله تالاسمی، زنان باردار و مصدومان تصادفات و دیگر موارد نیازمند خون هستند و نباید اهدای این ماده حیاتی در هیچ شرایطی کمرنگ شود.

مدیرکل انتقال خون خراسان شمالی اظهار داشت: پایگاه انتقال خون این استان نیاز خونی ۱۲ بیمارستان را برآورده می کند و پاسخگوی تمامی نیازهای خونی مراکز درمانی استان است.

زارع گفت:  در ۱۱ ماه امسال ۲۳ هزار و ۷۵۳ نفر برای اهدای خون به مراکز ثابت و سیار خونگیری استان مراجعه کردند که از این تعداد ۱۷ هزار و ۸۱۶  نفر موفق به اهدای خون شدند.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد و ۹۶ درصد نیازهای خونی آن در داخل استان تامین می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.