رضا فیروزه، سه شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این استان، ۲ واحد تولید دستمال کاغذی دایر است که یک واحد ظرفیت تولید ۲۹۲ تن دستمال کاغذی توالت و ۳۱۲ تن دستمال کاغذی جعبه ای را دارد و واحدی دیگر هم با ظرفیت تولید ۵۰۰ تن دستمال کاغذ توالت، ۲۴۰ تن دستمال کاغذی جیبی، ۴۹۰ تن دستمال کاغذی جعبه ای و ۴۲۰ تن حوله کاغذی فعالیت دارد.

وی درباره تولید مواد شوینده و ضدعفونی کننده در استان نیز خاطرنشان کرد: در شیروان ۲ واحد و در اسفراین یک واحد تولیدی نسبت به تولید این مواد فعالیت دارند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی افزود: یک واحد تولیدی در شهرک صنعتی شیروان با توان تولید ۱۸۰ تن مایع دستشویی و ۱۸۰ تن مایع ظرفشویی در سال فعالیت دارد.

وی افزود: واحد تولیدی مستقر در ناحیه صنعتی امیر آباد شیروان هم با ظرفیت تولید ۲ هزار تن مایع ظرفشویی، دستشویی و پاک کننده ها و نیز واحد مستقر در شهرک صنعتی اسفراین با ظرفیت هزار و ۵۰۰ تن مایع ظرفشویی، دستشویی و پاک کننده فعال است.

وی در باره پیگیری های انجام شده برای کمک به راه اندازی خط تولید محصولات بهداشتی و ضدعفونی کننده در استان اظهار داشت: واحد تولیدی غیرفعال الکل آساک در فاروج،  برای تولید مواد ضدعفونی کننده بر پایه الکل اعلام آمادگی کرده و البته در این زمینه با مشکل کمبود الکل مورد نیاز برای تولید مواد ضدعفونی کننده روبه رو است.

فیروزه افزود: با توجه به اظهارات مدیرعامل این واحد، ماشین آلات آن فرسوده است که برای بازسازی، تعمیر و راه اندازی مجدد ماشین آلات با کمبود نقدینگی مواجه است و علاوه بر آن تامین مواد اولیه هم از دیگر مشکلات آن است که البته پیگیر هستیم تا مشکلات این واحد مرتفع شود و در این زمینه، متقاضی، برای دریافت ۱۰ میلیارد ریال تسهیلات به مدیریت شعب بانک ملی معرفی شده است.

وی گفت: برای تامین مواد اولیه مصرفی این واحد تولیدی (از جمله آرد گندم)، با شرکت غله استان مکاتبه و مقرر شده در صورت تامین نقدینگی و حل مشکل تامین ماده اولیه مصرفی، متقاضی در مدت سه هفته نسبت به راه اندازی واحد اقدام کند.

فیروزه اظهار داشت: از واحد تولیدی پاک شیمی اترک در ناحیه صنعتی امیرآباد شیروان هم بازدید و مقرر شده روزانه ۲۰ تن ماده ضدعفونی کننده تولید و در استان توزیع شود.

وی تصریح کرد: قرار است ۱۰ تن مواد ضدعفونی بر پایه کلر، برای محیط کاری، اماکن عمومی و اتوبوس ها و نیز ۱۰ تن مواد ضدعفونی کننده دست بر پایه الکل در صورت تامین الکل مصرفی، تولید شود.

وی خاطرنشان کرد: قرار است توزیع محصولات این واحد تولیدی، با نظارت این سازمان انجام شود و تا اطلاع بعدی از توزیع محصولات بدون هماهنگی سازمان خودداری شود.

فیروزه گفت: از واحد در حال تاسیس شیروان شیمی، تولید کننده مواد شوینده هم بازدید شده و با توجه به نصب ماشین آلات در محل و فراهم بودن شرایط تولید، مقرر شد در خصوص اخذ مجوزهای لازم بهداشتی، به منظور تولید مواد شوینده و صدور پروانه بهره برداری، پیگیری و مساعدت های لازم انجام شود.

وی اظهار داشت: به منظور بررسی امکان تولید ماسک توسط شرکت بی بافت کیف اترک، از این شرکت هم بازدید شد که مدیر این واحد اعلام کرد به علت فراهم نبودن الزامات بهداشتی در محل، شرایط تولید ماسک فراهم نیست، رول های مخصوص تولید ماسک، استریلیزه است و تولیدکنندگان این پارچه ها را تنها در اختیار دارندگان مجوزهای بهداشتی قرار می دهند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: برای دوخت این ماسک ها، چرخ های مخصوص مورد نیاز است که این واحد تولیدی آن را در اختیار ندارد.

وی درباره صدور مجوز تولید ماسک به شرکت سپانو الکتریک شرق و سرمایه گذاری در این زمینه نیز گفت: متقاضی برای دریافت تسهیلات به میزان ۱۳ میلیارد ریال به بانک توسعه تعاون معرفی شده و مقرر است بانک، همکاری لازم را در خصوص قبول تضمین های مورد نیاز داشته باشد.

فیروزه گفت: با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی استان، مجوزهای لازم به یک تولیدکننده در جاجرم برای تولید محصولات ضدعفونی کننده و مواد شوینده داده شده است و قرار است ظرفیت تولید آن به روزانه پنج هزار لیتر افزایش یابد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی خاطرنشان کرد: برای استفاده از ظرفیت واحد تولید کننده دستمال کاغذی باما، برای تولید دستکش یکبار مصرف نیز مقرر شد واحد تولیدی برای اخذ تسهیلات به یکی از بانک های استان معرفی شود.

به گزارش ایرنا، استفاده از مواد شوینده برای پیشگیری افزایش یافته است و البته مردم از پیدا نشدن الکل های طبی در بازار، گلایه مند هستند.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.