حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی در خطبه های نماز جمعه این هفته مرکز خراسان شمالی با بیان اینکه اختلاف‌های فکری پس از روز رای گیری باید تمام شود افزود: همه نگاه ها فردا باید با هم یکی شود.

امام جمعه بجنورد در بخش دیگری از سخنانش بر مشارکت سیاسی و اجتماعی مردم تاکید کرد و گفت: در نظام اسلامی تمامی ساختارها توسط مردم شکل می گیرد،  در این نظام مردم و دولت یک پیکره هستند، تنها کار ها و وظایف آنان با هم تفاوت دارند.

وی اظهار داشت: دولت و ملت هر کدام باید جداگانه به وظایف خود عمل و حقوق جامعه را باید رعایت کنند.

امام جمعه بجنورد افزود: اگر دولت و ملت یکی شوند،  نشانه های عدالت  پدیدار می شود و امکانات نیز در چنین جامعه ای به صورت عادلانه توزیع خواهد شد و در حقیقت عدالت در جامعه به چشم می آید.

حجت الاسلام یعقوبی اظهار داشت: اما اگر بین مردم و دولت فاصله بیفتد در آن جامعه فجایعی به وجود می آید که پیامدهای ناگواری برای مردم خواهد داشت، همچنین ظلم بیداد می کند.

وی افزود: مردم باید مراقب دولتمردان خود نیز باشند و آنان باید احساس کنند که نظارت می شوند.   

وی با بیان اینکه مردم ما در تمامی صحنه ها پای کار می آیند گفت: امروز نیز بار دیگر مردم پای صندوق های رای آمدند، هیچ گاه از طرف مردم کم کاری نبوده است اگر در این جامعه کم کاری بوده از سوی مسوولان و مدیران بوده است.

امام جمعه بجنورد گفت: اگر مردم گله ای دارند، مشکلاتی برای آنان ایجاد شده است پای نظام نمی نویسند بلکه به حساب مسوولان ضعیف می دانند.

وی اظهار داشت: مسوولان و مدیران باید از برخی از کم کاری ها از مردم عذر خواهی کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.