حجت الاسلام اسدالله جعفری روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: دستگاه قضایی ابتدا تلاش می کند به نحوه مقتضی از بروز تخلفات و جرائم حوزه انتخابات پیشگیری کند و به همین علت ارائه تذکرات و هشدارهای لازم را در  اولویت نخست قرار داده است.

وی با بیان اینکه جرایم انتخاباتی در بستر فضای مجازی نیز رصد می شود، اظهار داشت: دستگاه قضایی با هنجارشکنان در فضای مجازی، قاطعانه برخورد خواهد کرد و در فرایند رسیدگی های قضایی به جرائم انتخاباتی بدون اغماض و مماشات با مرتکبان جرائم انتخاباتی برخورد خواهد شد.

وی راه اندازی کاروان های تبلیغاتی را یکی از عمده ترین تخلفات انتخاباتی بیان کرد.

رییس کل دادگستری خراسان شمالی به تلاش دشمن برای تنش آفرینی و ایجاد  روحیه یاس و ناامیدی در بین مردم و جلوگیری از حضور پررنگ مردم در پای صندوق های رای اشاره کرد و  از مردم خواست بدون توجه به تبلیغات سوء مشارکت جدی در انتخابات داشته باشند و برگ زرین دیگری را در کارنامه نظام جمهوری اسلامی به ثبت برسانند.

استان خراسان شمالی دارای چهار کرسی مستقل نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است و شهرستان فاروج در این استان نیز با شهرستان قوچان در خراسان رضوی مشترکا یک کرسی نمایندگی در خانه ملت دارند.

این استان یک کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری است و با توجه به درگذشت آیت الله حبیب الله مهمان نواز، نماینده چهار دوره این استان در مجلس خبرگان رهبری در اردیبهشت پارسال، جایگزین وی در انتخابات اسفندماه امسال برگزیده خواهد شد.

۵۲ نفر برای تصدی چهار کرسی نمایندگی در زمان قانونی تبلیغات با یکدیگر رقابت کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.