عابدین عابدی مقدم روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در مرحله قبل صلاحیت ۶۷ نفر توسط هیات نظارت مرکزی تایید شده بود که پس از ارسال اعتراض نامزدهای رد صلاحیت شده، شورای نگهبان در آخرین بررسی صورت گرفته ۲ نفر از رد صلاحیت شدگان بجنورد را تایید و یک تن از تایید صلاحیت شدگان حوزه انتخابیه اسفراین را رد کرد.

وی با اشاره به نامنویسی ۱۴۰ داوطلب در استان خراسان شمالی، افزود: از این شمار ۶۸ نفر تایید و ۶۰ نفر رد صلاحیت شده و ۱۲ نفر نیز انصراف دادند.

رییس هیات نظارت بر انتخابات خراسان شمالی در خصوص آمار تفکیکی حوزه های سه‌گانه انتخابیه استان افزود: در حوزه انتخابیه بجنورد که دارای ۲ کرسی نمایندگی در مجلس است ۸۸ نفر داوطلب شده بودند که ۳۷ نفر تایید و ۴۲ نفر رد صلاحیت شده اند و ۹ نفر نیز انصراف داده اند.

عابدی مقدم در خصوص حوزه انتخابیه شیروان که در مجموع ۲۶ داوطلب برای یک کرسی نمایندگی این شهرستان نام نویسی کرده بودند، نیز گفت: در این حوزه انتخابیه ۱۲ نفر تایید شده اند، ۱۲ نفر رد صلاحیت شده و ۲ نفر نیز از نامزدی انصراف داده اند.

وی در خصوص ۲۶ داوطلب نام نویسی کرده برای یک کرسی نمایندگی حوزه انتخابیه اسفراین نیز افزود: در این حوزه ۱۹ نفر تایید و ۶ نفر رد شده اند و یک نفر نیز انصراف داده است.

استان  خراسان شمالی دارای چهار کرسی مستقل نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است و شهرستان فاروج در این استان نیز با شهرستان قوچان در خراسان رضوی مشترکا یک کرسی نمایندگی در خانه ملت دارند.

خراسان شمالی دارای یک کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری است.

با توجه به درگذشت آیت الله حبیب الله مهمان نواز، نماینده چهار دوره این استان در مجلس خبرگان رهبری در اردیبهشت پارسال، جایگزین وی در انتخابات اسفند ماه امسال برگزیده خواهد شد.

بر اساس اعلام ستاد انتخابات خراسان شمالی، در این استان ۸۶۳ هزار نفری، بیش از ۶۵۰ هزار نفر در انتخابات پیش رو واجد شرایط رای دادن هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.