ولی الله حیاتی روز سه شنبه در نشست تعاملی هیات‌های اجرایی، نظارت و بازرسی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفراین اظهار داشت: رد صلاحیت شدن افراد به معنای این نیست که این افراد در عرصه های دیگر نیز نمی توانند به مردم خدمت کنند بلکه این بررسی صلاحیت تنها برای امر خطیر نمایندگی مردم در مجلس است و این افراد ممکن است مدیران لایقی در دیگر حوزه ها باشند.

وی با تاکید بر ضرورت تمکین همگان به قانون افزود: نباید گمان کنیم اگر قانون به نفع ما بود درست است و اگر نبود نادرست است.

به گزارش ایرنا، ۱۴۰ نفر برای نامزدی در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و تصاحب چهار کرسی نمایندگی سه حوزه انتخابیه خراسان شمالی داوطلب شده بودند که ۱۶ نفر آنان قبل از بررسی صلاحیت انصراف دادند و از بقیه افراد صلاحیت ۳۶ نفر در هیات نظارت تایید شد.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار خراسان شمالی برگزاری قانونمدارانه انتخابات در استان را خواستار شد و گفت: با فراهم کردن بسترهای قانونی و رعایت اصل بی طرفی، باید اعتماد عمومی را پاس داشته و اجازه ندهیم خدشه ای به آن وارد شود.

حیاتی با انتقاد از رویه های تبلیغات انتخاباتی نامزدهای استان در سالهای گذشته گفت: بستن خیابانها و ایجاد مزاحمت برای مردم و سرو صدای زیاد برای سخنرانی نامزدها در گذرگاهها پذیرفته نیست و امسال اجازه این کار داده نمی شود و باید این موارد در سالن ها، مساجد، حسینیه ها و مکان های مشخص شده انجام شود.

تبلیغات زودهنگام ممنوع 
رییس ستاد انتخابات خراسان شمالی با اشاره به فعالیت های انتخاباتی زودهنگام برخی داوطلبان، گفت: هرگونه تبلیغات انتخاباتی چه در فضای مجازی و چه در فضای حقیقی، قبل از آغاز زمان قانونی تبلیغات انتخاباتی، خلاف نص صریح قانون است.  

حیاتی افزود: تبلیغات انتخابات مجلس ۱۵ روز پیش از روز رای گیری آغاز می شود و هر اقدامی که خارج از این محدوده زمانی باشد، خلاف قانون است.  

وی خاطرنشان کرد: تخلفات انتخاباتی رصد و در کارنامه نامزدهای انتخابات ثبت می شود و حتی در صورت رای آوردن افراد، تا زمان تایید اعتبارنامه نمایندگان در مجلس قابل رسیدگی و پیگیری است.

حیاتی افزود: همه باید بر مدار قانون حرکت کنیم و قانون را فصل الخطاب بدانیم و اجازه ندهیم به بهانه های مشارکت و ایجاد شور انتخاباتای، بی قانونی رایج شود.

رییس ستاد انتخابات خراسان شمالی گفت: ممکن است افرادی منتقد و حتی مخالف رویه ها و عملکرد هیات های اجرایی و نظارتی باشند که اگر در چهارچوب قانون مطرح شود مشکلی نیست اما روی آوردن به تخریب، توهین و تشویش اذهان عمومی در فضای مجازی قابل اغماض نیست و با عاملان آن به شدت برخورد خواهد شد و اجازه نخواهیم داد فضای آرام استان آشفته شود.

صداقت حاکمیت با مردم  
حیاتی با اشاره به حادثه اصابت موشک به هواپیمای مسافربری اوکراینی که به جان باختن شماری از هموطنان منجر شد، گفت: جبهه استکبار و در راس آن آمریکا، می خواهد این حادثه را ناشی از ناتوانی نظام و تشخیص نادرست در عملیات نظامی قلمداد کند و حال آنکه همین آمریکای جنایتکار در زمان هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری ایران بر فراز آبهای خلیج فارس، به فرمانده آن عملیات که به کشتن شماری از افراد بی گناه منجر شد، نشان شجاعت اعطا کرده بود.

وی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی بر مبنای مردم و بر پایه مردمسالاری دینی بنا شده، افزود: اینکه نظام قصور انجام شده را پذیرفته و صادقانه و شفاف بیان می کند، نشان دهنده صداقت گفتار نظام و حاکمیت با مردم است.  

وی اظهار داشت: در این حادثه حقانیت نظام جمهوری اسلامی به نمایش گذاشته شد و نشان داد که نظام چیز پوشیده ای از مردم ندارد و این از افتخارات نظام جمهوری اسلامی است.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار خراسان شمالی گفت: اگرچه آمریکا به جنایتکارانش نشان شجاعت داد ولی رهبر معظم انقلاب گفتند که با افراد خاطی در حادثه اخیر برخورد شود و آنان تحویل محاکم نظامی خواهند شد.  

حیاتی گفت: استکبار جهانی برای بهره برداری از  حادثه ای که به دلیل خطای انسانی روی داد، به فکر راه انداختن تجمعات اعتراضی برای براندازی نظام بود که این نشان دهنده دشمنی و عمق کینه توزی آنان با انقلاب اسلامی است.

شهرستان ۱۲۰ هزار نفری اسفراین در ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی بجنورد، دارای یک کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.