حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی روز سه شنبه در نشست ستاد شئونات فرهنگی خراسان شمالی اظهار داشت: با توجه به قرار گرفتن در آستانه فاطمیه اول و دوم و نیز نزدیکی دهه فجر، باید جو معنوی و انقلابی کشور و استان را به گونه ای تقویت کنیم که مسائل صرف سیاسی و انتخاباتی بر آن سایه نیندازد.

وی با اشاره به شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، افزود: این سردار بزرگ جغرافیای مقاومت را معماری و مهندسی کرد و به عنوان یک انسان معمولی خود را ساخت و به درجه عالی خلوص رساند.
امام جمعه بجنورد از فرمانده شهید سپاه قدس به عنوان شخصیتی بسیار عظیم یاد کرد و گفت: این شهید بزرگوار سرمایه ای برای کشور و نظام بود که پس از شهادت نیز زنده و حیات‌بخش خواهد بود.
وی افزود: در چله دوم انقلاب، حرکت جدیدی لازم بود تا گام دوم انقلاب را آغاز کنیم که شهید سلیمانی جان بر سر ارزشها و آرمان های انقلاب گذاشت تا ما بتوانیم با دشمنان مقابله کنیم،  دین خدا عزت پیدا کند و مظلومان جهان نفس کشیده و از زیر بار ظلم و ستم بیرون بیایند.
حجت الاسلام یعقوبی خاطرنشان کرد: از دست دادن شهید سلیمانی غم بزرگی است ولی این غم های بزرگ را تحمل می کنیم تا خداوند نعمت های بزرگ نصیب ما کند.
وی ضمن قدردانی از برگزار کنندگان مجالس مربوط به شهید سلیمانی اظهار داشت: هر چه از این خون ها بیشتر بهره ببریم انقلاب ما مستحکم‌تر شده و نهال انقلاب بارورتر می‌شود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی نیز با اشاره به برنامه های این اداره در ایام فاطمیه گفت: برنامه ریزی لازم برای اعزام مبلغان دینی به سراسر استان صورت گرفته که اگر دو سوم آن هم محقق شود کار خوبی صورت می گیرد.
حجت الاسلام علی خادمی با اشاره به حضور منظم در مساجد و تکایا و اجرای برنامه‌های مختلف مذهبی و دینی خاطرنشان کرد: برگزاری اجتماع ختم قرآن، دسته روی هیآت عزاداری در روز شهادت حضرت فاطمه سلام الله علیها و نواخته شدن زنگ فاطمیه در بیش از ۱۰۰ مدرسه دخترانه جهت برگزاری گفتمان دینی فاطمی از جمله این برنامه ها است.
وی گفت: همایش بزرگ مادرانه نیز توسط هیات بانوان پیش‌بینی شده و برنامه‌هایی هم برای تجلیل از مادران شهدای مدافع حرم داریم.
حجت الاسلام خادمی با اشاره به شهادت شهید سلیمانی اظهار داشت: دشمن نیروی ارزشمندی را از دست ما گرفت ولی خون شهید همواره می جوشد و اثربخش و مکتب ساز است.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.