مدیر نظارت بر فراورده های غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: انبارهای مواد غذایی، باید شرایط لازم برای نگهداری و دپوی این مواد را داشته باشند اما برخی، استانداردهای لازم را ندارند.

دکتر حسن براتی زاده اظهار داشت: این انبارها نیاز به ساماندهی دارد که در این زمینه، بتازگی برای بررسی وضعیت بهداشتی و استاندارد بودن انبارها، برنامه ریزی شده است.

وی تصریح کرد: در این اقدام، انبارها مورد بررسی و نظارت قرار می گیرد تا مشکلات شناسایی و برای بهبود وضعیت محل نگهداری مواد غذایی برنامه ریزی شود.  

وی خاطرنشان کرد: با نظارت بر انبارها، از ورود و خروج غیرمجاز کالا پیشگیری و جلوی قاچاق اجناس گرفته می شود.  

براتی زاده درباره پلمب انبار نگهداری گندم در جاجرم گفت: این انبار، به لحاظ بهداشتی، دچار مشکل نبود، از این رو مورد تایید ما قرار نداشت در این زمینه تذکرهای لازم هم داده شده است.

وی افزود: نگهداری و دپوی گندم در شرایط نامناسب، تخلف است، البته غله اعلام کرده است که انبار مزبور مربوط به بخش خصوصی است و اکنون دستگاه قضا در این باره وارد عرصه شده است.  

مدیر نظارت بر فراورده های غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی گفت: سلامت و بهداشت در جامعه خط قرمز ما است و در این زمینه با تخلف ها برخورد می شود.  

بر اساس این گزارش، پیش از این یک انبار برنج شرکت غله در خراسان شمالی، با پیگیری‌های دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی استان، به علت وجود فضله موش در کیسه‌ها، پلمب شد.

برنج های هندی، انبار شده در این انبار شرکت غله، دچار نم زدگی و رطوبت شده و علاوه بر آن، در برخی از کیسه های سوراخ شده، فضله موش مشاهده شده بود.

بر اساس اعلام مسوولان، شرکت غله، برای انبار کردن این برنج ها، یک سالن ورزشی را اجاره کرده بود که شرایط استانداردی برای ذخیره اقلام غذایی را نداشت.  

سال گذشته هم، بخشی از برنج های آلوده به آرسنیک، تبدیل به الکل شد.

در خراسان شمالی ۱۰ هزار انبار در سامانه ثبت شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.