طاهر رستمی سه شنبه شب در نشست با فعالان رسانه‌ای و فصای مجازی اظهار داشت: فعالان فضای مجازی باید نسبت به مسوولیت اجتماعی که برعهده دارند پاسخگو بوده و فضا را به سمت دوری از تخریب و توهین سوق دهند.

وی افزود: توسعه با  مطالبه‌گری و ایجاد فضای گفتمانی خوب بر مبنای ثبات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی شکل می گیرد.

فرماندار اسفراین با بیان اینکه فضای نقد و انتقاد آزاد است گفت: در حد توان و مقدورات تلاش شده تا نواقص این نوع گفتمان در شهرستان برطرف شود.

رستمی با اشاره به یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و میان دوره پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در ۲ اسفند افزود: مشارکت حداکثری و پرشور در انتخابات پاسخ محکمی به دشمنان نظام خواهد بود.

وی با اشاره به نقش فضای مجازی در گرم تر شدن تنور فعالیت های انتخاباتی، بر ضرورت رعایت قانون و حرکت در چارچوب های  تعیین شده برای فعالان فضای مجازی، نامزدها و هواداران آنها تاکید کرد.

لزوم مسلح شدن به سواد رسانه ای

فرمانده انتظامی اسفراین نیز در این نشست با تاکید بر ضرورت مسلح بودن به سواد رسانه ای برای فعالان عرصه اطلاع رسانی و فضای مجازی گفت: چارچوب کار مشخص است  و ورود به این عرصه بدون علم و آگاهی و سواد رسانه ای عواقبی در پی دارد که باید  پاسخگوی رفتارمان باشیم.

سرهنگ جاوید مهری بابیان اینکه قوانین بازدارنده خوبی برای برخورد متخلفان فضای مجازی وجود دارد افزود: اگر برخی مواقع مراعات صورت می گیرد به دلیل حفظ شور و شوق فضای انتخاباتی در جامعه است.

وی با تقدیر از تدابیر فرماندار و مقام قضایی شهرستان اسفراین در برخورد با تخریب کنندگان فضای مجازی گفت: پلیس فتا در راستای قوانین و تدابیر شورای تامین شهرستان در این عرصه با قدرت وارد شده است.

شفافیت، مطالبه فعالان مجازی باشد

دادستان عمومی و انقلاب اسفراین نیز فعالان رسانه ای و فضای مجازی را نخبگان سیاسی، اجتماعی و فرهنگی دانست و افزود: اهمیت فضای مجازی در تبادل اطلاعات و اخبار برکسی پوشیده نیست  و انتظار این است که کسانی که در این عرصه ورود پیدا می کنند افکار عمومی را مدیریت کنند.

محسن کریمی گفت: فعالان فصای مجازی به جای ایجاد موج های منفی با ایجاد هشتک های شفافیت منابع مالی، مبارزه با فساد به دنبال ایجاد موج های مثبت باشند.

داداستان عمونی و انقلاب اسفراین با  بیان اینکه در انتخابات برخی به دنبال پول های کثیف هستند و برخی صرفا نوک بینی شان را می بینند و به دنبال منافع خودشان هستند گفت : فضای مجازی مهم ترین خط مقدم برای مبارزه با کاستی ها و فساد است.

وی با بیان اینکه قصد برخورد قضایی و پرونده سازی برای کسی نداریم گفت: اما اگر فضا به سمت و سویی برود که نتوان آن را کنترل کرد طبق مصادیق جرائم فضای مجازی با آن برخورد قضایی خواهیم کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.