مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در خصوص شناسایی این انبار گندم ناخالص، گفت: گندم ها در حد زیادی، شن و سنگریزه داشته و در این زمینه، چند نفر بازداشت و گندمها نیز توقیف شده است.  

محمد بدری اظهار داشت: این انبار، مربوط به شرکت غله است که به صورت استیجاری برای ذخیره محصول گندم منطقه مورد استفاده قرار گرفته است.  

مدیر غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی هم در این باره گفت: دستگاه قضا به این پرونده ورود داشته است.

دکتر حسن براتی زاده اظهار داشت: میزان ناخالصی در گندم ها زیاد است اما اینکه در فضای مجازی گفته شده نیمی از کیسه ها، حاوی شن و سنگریزه بود، صحت ندارد.  

وی با بیان اینکه موضوع در دست بررسی است، گفت: خط قرمز ما، سلامت مردم است و در این باره با هرگونه تخلف به صورت جدی برخورد می شود.  

پیش از این، وجود سنگریزه و شن در نان سبب گلایه مردم بجنورد شده بود که مسوولان اعلام کردند مشکل مربوط به ناخالصی در آرد تولیدی یک کارخانه در مرکز استان است که البته این معضل اکنون حل شده است.  

اکنون ۶ کارخانه آرد، هزار و ۱۱۲ واحد نانوایی یارانه پز و حدود ۳۰۰ واحد آزادپز در خراسان شمالی دایر است که ماهانه بطور میانگین هفت هزار تن آرد بین واحدهای نانوایی یارانه ای استان توزیع می شود.

استان خراسان شمالی بیش از ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آنان در روستاها سکونت دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.