محمدرضا شیردل روز دوشنبه در نشست هماهنگی یازدهمین جشنواره فراگیری نخستین واژه آب در شیروان اظهار داشت: الگوی مصرف آب در مدارس شهرهای بحرانی از جمله شیروان، ۹۰ لیتر برای هر نفر در ماه است.

 وی گفت: مصرف آب مصرفی خانوارهای شهری این شهرستان در ۸ ماه امسال حدود ۲۱۰ میلیون لیتر  بود که این میزان در مدت مشابه پارسال حدود ۲۱۴ میلیون لیتر بود.

فرماندار شیروان هم گفت: آموزش و پرورش می تواند مشکل مدل مصرف آب را اصلاح کند و باید از طریق دانش آموزان در این بخش اثرگذار باشد.

امین رضا مرآتی اظهار داشت: آب محوری ترین بخش زندگی است و باید در دستور کار آموزش و پرورش قرار گیرد که دانش آموزان باید با کمک معلمان و مربیان و با آموزش های لازم در مصرف آب صرفه جویی را یاد بگیرند.

وی گفت: با توجه به کاهش میزان بارش ها و عوض شدن شکل بارش ها مصرف آب در شهرستان افزایش یافته است و شکل زندگی چه در حوزه اقتصاد، شهرسازی و حتی در زندگی فردی افراد، مدل مصرف آب به سمت و سوی افزاینده است.

علی ابراهیمیان مدیر آموزش و پرورش شیروان برگزاری این جشنواره را سر آغازی برای نهادینه شدن مصرف آب دانست و گفت: برگزاری این گونه برنامه های فرهنگی تاثیر بسزایی در ترویج مصرف بهینه آب در میان دانش آموزان داشته است.

هم اینک ۲۸ هزار دانش آموز در ۴۲۱ آموزشگاه شهری و روستایی زیر نظر سه هزار فرهنگی تحصیل می کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.