ناصر لطفی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا و  با بیان این که شمار شرکت های فناور تحت پوشش پارک متغیر است، افزود: تعداد شرکت هایی که از پوشش پارک خارج و یا پذیرش می شوند، در شورای علمی و فناوری بررسی می شود.

وی اظهار داشت: دو شرکت  از این تعداد به عنوان کارگزار فن بازار پذیرفته شدند.

مدیر مراکز رشد و موسسات بازاریابی پارک علم و فناوری خراسان شمالی افزود: پارک علم و فناوری با هدف کلی توسعه فناوری و کسب و کارهای دانش محور تشکیل شده‌اند و با توجه به همین امر خدمات و تسهیلات مختلفی نیز به شرکت های تحت پوشش خود ارائه می کنند.

وی با بیان این که پارک های علم و فناوری با ایجاد ارتباط بین صنعت و دانشگاه و از سویی حمایت از ایده ها و اختراعات نخبگان و مخترعان موجب ایجاد شغل، رشد درآمد و درگیر شدن در صنایع دارای رشد می‌شود افزود:این پارک ها و مراکز رشد برای تجزیه و تحلیل در سطح ملی یا محلی در زنجیره ارزش کارآفرینی، لینک های مهمی به‌شمار می آیند.

لطفی با بیان این که  این خدمات موجب شده است تا برخی از شرکت های مراکز رشد نیز خواهان ادامه حضور در پارک علم و فناروی و واحد موسسات این نهاد علمی باشند اظهار داشت: اگرچه مراکز رشد نیز به این واحد های فناور خدمات مختلفی ارائه می کند اما  در واحد موسسات پارک علم و فناوری این خدمات مراکز  گستردگی بیشتری دارد.  

وی یکی از اهداف حمایت پارک علم و فناوری از واحدهای فناور را افزایش ثروت جامعه از طریق تشویق و ارتقای فرهنگ نوآوری بیان کرد و افزود: برای دستیابی به این هدف، افزایش توان رقابت این شرکت ها با ایجاد انگیزش و مدیریت جریان دانش و فناوری انجام می شود.

خراسان شمالی ۹۱ واحد فناور دارد که تحت پوشش  ۶ پارک علم و فناوری و مراکز رشد شهرستان های استان هستند.  

در سال جاری تعداد شرکت های دانش بنیان خراسان شمالی جهش یافت و از ۶ شرکت به ۱۹ شرکت رسید.

معاون علمی رییس جمهور نیز در سفر هیات دولت به خراسان شمالی با تاکید بر ظرفیت های خراسان شمالی خواهان رشد کمی شرکت های دانش بنیان و واحد های فناور شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.