هادی زارعی، روز سه شنبه در نشست خبری با بیان اینکه اگر من شهردار وقت بودم، هرگز با این شرایط گلستان شهر را تحویل نمی گرفتم و پای برگه ها را امضا نمی کردم اظهار داشت: قرار بود راه و شهرسازی برای رفع نواقص و سرعت دادن به بهسازی این مجموعه مسکونی حدود ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار تامین و پرداخت کند اما تاکنون این امر محقق نشده است.

وی افزود: شهرداری نسبت به خدمات رسانی در گلستان شهر اقدام می کند اما ساکنان این مجموعه، هنوز با مشکلات زیادی روبه رو هستند.

گلستان شهر، بزرگترین مجموعه مسکن مهر در خراسان شمالی است که اکنون حدود ۱۵ هزار نفر در آن ساکن هستند.

زارعی در بخش دیگر سخنان خود در باره اولویت های شهرداری گفت: یکی از اولویت های اصلی، سامان دادن و توانمند کردن نقاط حاشیه ای شهر است.

شهردار بجنورد، توسعه حمل و نقل عمومی را اولویت دیگر شهرداری عنوان کرد و گفت: در سال آتی، ۶۰ درصد از اعتبارات عمرانی شهرداری، به بخش ترافیک و حمل و نقل اختصاص خواهد یافت.

وی افزود: جذب سرمایه گذار و کمک به درآمد پایدار شهری، از دیگر برنامه ها و اولویت ها است 

زارعی در باره استخر روباز بانوان در بوستان بش قارداش بجنورد گفت: این پروژه ای است که برای آن اعتبار هزینه شده است اما بهره برداری از آن معطل برخی موارد، مانده است، در این زمینه،  باید دغدغه هایی که از طرف برخی مسوولان مطرح شده، برطرف و نظر مساعد آنان تامین شود.  

شهرداری، لوکومتیو پرمصرف 

شهردار بجنورد با اشاره به بدهی هزار و ۹۰ میلیارد ریالی شهرداری گفت: سالانه ۷۵ میلیارد ریال صرف حقوق کارکنان می شود و میزان هزینه های جاری، ۱۰ میلیارد ریال است،  هزینه های شهرداری زیاد است و همچون ماشینی است که با صرف انرژی زیاد، حرکت دارد.  

وی با اشاره به اینکه یک تیم درآمدی تشکیل شده است و تلاش داریم تا با برنامه ریزی، هزینه ها کاهش یابد، اظهار داشت: تلاش داریم تا شهرداری، به درآمد پایدار برسد.  

وی در باره سامان دادن به وضعیت کشتارگاه دام بجنورد گفت: پیمانکار خلع ید شده و مقرر است تا با تشکیل یک شرکت تعاونی مدیریت کشتارگاه، بهبود یابد.

وضعیت اسف بار کوه باباموسی و تعجب شهردار

زارعی در بخش دیگر از سخنان خود در باره وضعیت نامناسب کوه باباموسی گفت: این کوه ظرفیت مناسب برای توسعه گردشگری است اما  تصمیم های اشتباه، سبب شده تا در این کوه،  با یک آرامستان و یا چهره نازیبای زباله های دپو شده در این کوه روبه رو می شویم.

وی خاطرنشان کرد: برخی از تصمیم های اشتباه، جای تعجب است.  

وی افزود: انباشت زباله ها در کوه باباموسی و نفوذ شیرابه ها به زمین، تهدیدی برای منابع  زیر زمینی درسال های نه چندان دور است.  

شهردار بجنورد با اشاره به تعطیلی کارخانه کمپوست به علت مشکلات اجتماعی گفت: مکان جدید که برای دفن گاه زباله پیش بینی شده، هیچ مشکلی به لحاظ انتشار بو ناشی از فعالیت کارخانه ندارد البته در این زمینه نیاز است مردم همراهی داشته باشند.  

شهر بجنورد، مرکز خراسان شمالی، ۲۱۰ هزار نفر جمعیت دارد.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.