ولی الله حیاتی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران استان اظهار داشت: نام‌نویسی داوطلبان در این دوره از انتخابات در مقایسه با دوره نهم مجلس ۳۶۰ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: در مجموع، ۱۲۱ مرد و ۱۹ زن در حوزه‌های سه‌گانه انتخابیه این استان برای نامزدی در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نام نویسی کرده اند.

وی اظهار داشت: از این تعداد ۸۸ نفر در حوزه انتخابیه بجنورد، ۲۶ نفر در حوزه اسفراین و ۲۶ نفر در حوزه انتخابیه شیروان ثبت نام کرده اند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی با اشاره به ثبت نام بانوان، خاطرنشان کرد: از مجموع ثبت نام کنندگان، در حوزه انتخابیه بجنورد ۱۳ نفر، در اسفراین یک نفر و در شیروان پنج نفر از بانوان هستند.

حیاتی افزود: از مجموع نام نویسان ۲۱ نفر دارای مدرک دکتری، ۱۰۷ نفر کارشناسی ارشد، ۶ نفر معادل کارشناس ارشد و پنج نفر حوزوی هستند.

وی گفت: از تعداد داوطلبان ثبت نام کننده در این دوره ۲۰ نفر از جامعه فرهنگیان، ۶ نفر پزشک، ۱۲ نفر بازشسته، ۶۱ نفر کارمند، چهار نفر نماینده فعلی، ۱۱ نفر استاد دانشگاه، ۱۱ نفر شغل آزاد، سه نفر بیکار و مابقی نیز سایر اقشار هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان شمالی گفت: از میان داوطلبان ۱۴ درصد زن و ۸۶ درصد مرد هستند.

وی با بیان اینکه بیشترین میانگین سنی مربوط به ۴۱ تا ۴۶ هستند   گفت: جوان ترین و مسن ترین داوطلب مربوط به حوزه انتخابیه بجنورد  ۳۰ و ۶۸ ساله است.

وی اظهار داشت: همچنین در حوزه انتخابیه قوچان و فاروج نیز ۳۷ نفر نام‌نویسی کرده اند که از مجموع این تعداد ۳۵ نفر مرد و دو نفر زن هستند.

حیاتی افزود: همچنین چهار نفر داوطلب نیز برای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری نام نویسی کرده اند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه برخی از نامزدها در زمان ثبت نام کارناوال راه انداخته بودند گفت: این امر خلاف قانون است باید منتظر عواقب آن نیز باشند.

وی افزود: تمامی تخلفات و تبلیغات غیرقانونی نامزدها رصد خواهد شد و در تایید صلاحیت آنان تاثیرگذار خواهد بود.

وی اظهار داشت: در این مدت به پنج مدیرکل تذکر داده شده است و همچنین به تعدادی از مدیران میانی نیز تذکر داده ایم.

نام‌نویسی داوطلبان نخستین انتخابات میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری نیز در استان خراسان شمالی از ۱۵ آذر آغاز شده که به مدت یک هفته ادامه دارد.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری دوم اسفندماه برگزار خواهد شد.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی دارای چهار کرسی مستقل نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است و شهرستان فاروج در این استان نیز با شهرستان قوچان در خراسان رضوی مشترکا یک کرسی نمایندگی در خانه ملت دارند.

با توجه به درگذشت آیت الله حبیب الله مهمان نواز، نماینده چهار دوره این استان در مجلس خبرگان رهبری در اردیبهشت پارسال، جایگزین وی در این مجلس نیز در انتخابات اسفندماه امسال برگزیده خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.