رمضانعلی حسن زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تابستان امسال، شمار روستاهایی که اهالی آن به صورت سیار آبرسانی شدند، ۵۶ روستا بود.

وی با بیان اینکه تقویت منابع آبی، لایروبی چشمه ها سبب شده است تا نیاز به آبرسانی سیار کاهش یابد، گفت:  اکنون ۲۲ هزار و ۲۲۹ نفر در قالب چهار هزار و ۵۴۱ خانوار با تانکر آبرسانی می شوند.

حسن زاده اظهار داشت: ماهانه ۱۰ هزار مترمکعب آب در میان روستاییان استان در حال توزیع است و هفت دستگاه تانکر هر ماه ۸۷۹  سرویس آب به روستاها حمل می کند.

وی با بیان اینکه بارندگی های بهار امسال سبب شد تا مشکلات برای تامین منابع آب روستاها کم شود، گفت: بیشتر چاه های این شرکت در حاشیه رودخانه ها است و به همین دلیل، منابع آب وضعیت مناسبی دارد.

وی گفت: همچنین بارندگی ها سبب شده تا برداشت آب از چاه های کشاورزی غیرمجاز  انجام نشود و این امر در افزایش آبدهی چاه ها تاثیر چشمگیری داشته است.

پارسال برداشت آب از چاه های کشاورزی غیرمجاز سبب کاهش منابع آب آشامیدنی در چاه های این شرکت شده بود.

وی تصریح کرد: چاه ها کم عمق در حاشیه رودها، وضعیت مناسبی دارند اما چاه های عمیق همچنان با مشکل کمبود منابع آبی روبه رو است.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: اکنون۱۱۳ چاه عمیق و ۱۸۷ حلقه چاه نیمه عمیق برای تامین آب روستاییان استان در حال بهره برداری است.

شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی ۱۲۱ هزار مشترک آب دارد.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.