به گزارش ایرنا حجت الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی روز یکشنبه در حاشیه بازدید از آیین برداشت انگور و تولید فرآورده های آن در روستای «حصار اندف» شهرستان فاروج به خبرنگار ایرنا گفت: بخش کشاورزی در استان خراسان شمالی و به تبع آن شهرستان فاروج، رشد چشمگیری داشته و باید تلاش ها به سمت جذب سرمایه‌گذار برای این بخش برود.
وی تولید را یک ارزش خواند و افزود: در آموزه های دینی هم همت در مسیر تولید ارزشمند است و جوانان برای چرخاندن چرخ های اقتصاد کشور، باید با درک این ارزش به این مسیر هدایت شوند.
وی کشوری را رو به بالندگی دانست که از نظر تولیدی قوی باشد و بیان داشت: با بها دادن به تولید کنندگان در همه بخش‌ها بویژه کشاورزی و تقویت آنان می توانیم بسیاری از معضلات اقتصادی و اجتماعی را برطرف کنیم.
شهرستان فاروج سه هزار و ۶۰۰ هکتار تاکستان دارد که ۱۶ گونه مختلف انگور در آن تولید می شود و بیشترین گونه تولیدی «سلطانی بی‌دانه» است که ۷۵ درصد آن به کشمش تبدیل شده و مابقی به مصرف تازه خوری می رسد و علاوه بر آن تاکداران فاروجی بخشی از انگور تولیدی خود را به صورت سنتی به شیره انگور تبدیل می کند.

در این شهرستان ۳ کارخانه بسته بندی کشمش فعال است و یک کارخانه فرآوری انگور هم به بهره برداری رسیده اما هم اکنون غیرفعال است. 
شهرستان فاروج یکی از قطب های تولید کشمش در استان خراسان شمالی است.

۷۱۸۷/۵۱۳۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.