به گزارش ایرنا؛ حاضران در این کاروان شادی که از محل میدان شهید بجنورد به راه افتاد به پاس عید امامت و ولایت و اکمال دین، در حالی که برنامه های متنوعی چون مولودی خوانی و منقبت خوانی اجرا می شد، محور مرکزی شهر را تا پارک شهر بجنورد پیمودند.

در جمع کاروانیان، که پیشاپیش آنان نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، جمعی از روحانیان، مسئولان لشگری و انتظامی و مدیران استان و شهرستان حرکت می کردند، شمار انبوهی از مردم ولایتمدار بجنورد اعم از زن و مرد، پیر و جوان و کودک، از عاشقان امامت و ولایت حضور داشتند که در این حرکت زیبا و نمادین مراتب ارادت و دلدادگی خود به امام علی و ولایت او را به نمایش گذاشتند.

در حاشیه این مراسم جشن و شادی برخی مسابقات فرهنگی برگزار و جوایزی به شرکت کنندگان اهدا شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این آیین برای سومین سال متوالی با شرکت پرشور مردم ولایتمدار مرکز استان برگزار شد.
حجت الاسلام محمدعلی سالاری، ایجاد وحدت و همدلی بین شیعه و سنی و گرامیداشت این عید بزرگ به عنوان عید اکمال دین را از مهمترین اهداف این برنامه برشمرد.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد نیز در این رابطه گفت: برپایی کاروان شادی غدیر پایان بخش برنامه‌های فرهنگی دهه امامت و ولایت در این شهرستان بود.
حجت‌الاسلام ناصر هدایتی، با اشاره به برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی در دهه امامت و ولایت در این شهرستان، گفت: کاروان شادی غدیر همانند سال‌های گذشته در بجنورد حرکت خود را از میدان شهید به سمت پارک شهر آغاز کرد که شاهد تجمع هزاران نفری مردم در مرکز استان بودیم.
وی افزود: بر اساس برنامه ریزی انجام گرفته افزون بر هشت هزار وعده غذا و ۱۰۰ جایزه ارزنده در این مراسم توزیع شد.
حجت الاسلام هدایتی یادآور شد: این در حالی است که همزمان با شب عید غدیر خم در تمام مساجد استان جشن بزرگ عید غدیر با اجرای برنامه های منقبت خوانی و پخش شیرینی و اطعام برگزار شد.
وی گفت: در این میان تعداد ۱۰ نفر از مبلغان اعزامی از قم نیز واقعه غدیر را در مساجد شهرستان بجنورد روایت کردند.

بازسازی واقعه غدیر در چهار نقطه خراسان شمالی

مسئول روابط عمومی سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی نیز از بازسازی واقعه غدیر در چهار نقطه استان خبر داد.
ابوذر شفیعی هدف از این برنامه را بیعت دوباره با ولایت و امامت عنوان کرد و افزود: بازسازی واقعه غدیر در شهرستان های بجنورد، اسفراین، شیروان و فاروج اجرا شد کهترویج فرهنگ غدیر و بیعت با رهبر معظم انقلاب از دیگر اهداف این برنامه بود.
شفیعی اظهار داشت: در این برنامه بیش از هزار نیروی بسیجی و هنرمند بومی استان مشارکت داشتند.
به گزارش ایرنا؛ مردم ولایتمدار خراسان شمالی در شهرستان های مختلف نیز با برگزاری جشن‌های خودجوش، برپایی ایستگاه‌های صلواتی، پخش شربت و شیرینی و اجرای برنامه‌های شاد و متنوع همراه با ساز و دهل محلی در شب عیدغدیرخم و آغاز امامت مولای متقیان حضرت علی (ع) به شادی و سرور پرداختند.
جشن‌های محوری غدیرخم در مساجد و میدان‌های مختلف شهر و معابر عمومی شهرهای مختلف استان با حضور جمع کثیری از قشرهای مختلف مردم شیعه و سنی برگزار شد.
اجرای نماهنگ و سروده‌هایی در وصف مولاعلی(ع) و برنامه‌های سنتی، موسیقی محلی و نمایش از جمله جشن‌های غدیر بود که مورد استقبال مردم قرار گرفت.
ط/۵۱۳۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.