مدیرکل دفتر امور روستایی و امور شوراهای استانداری خراسان شمالی روز دوشنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: کیفیت مناسب و خوب عرقیات گیاهی استان، سبب رغبت تجار عراقی به خرید این محصول و مقرر شد نمونه هایی از عرقیات گیاهی برای بررسی بیشتر در اختیار وزارت بهداشت کشور عراق قرار گیرد تا با بررسی های بیشتر، برای مراوات تجاری اقدام شود.  

محمدرضا موفق خاطرنشان کرد: فرش ترکمن خراسان شمالی و دست بافته های داری اهالی روستای روئین اسفراین، از دیگر محصولاتی بود که در بازدید مقامات کشوری و نیز مقامات کشورهای عربی و اروپایی از غرفه خراسان شمالی، مورد استقبال قرار گرفت.

وی با بیان اینکه بخشی از تولیدات استان در این نمایشگاه به فروش رفت افزود: روستاییان و عشایر خراسان شمالی توانستند بخشی از توانمندی های خود را در غرفه ۱۶۰ مترمربعی این نمایشگاه به نمایش بگذارند و  مقامات کشورهای عربی و اروپایی در بازدید از این نمایشگاه، از محصولات این غرفه استقبال کردند.

وی گفت: فرهنگ و آیین خراسان شمالی هم در این نمایشگاه با اجرای برنامه های مختلف توسط گروه آیینی، معرفی شد.  

مدیرکل دفتر امور روستایی و امور شوراهای استانداری خراسان شمالی گفت: نمایشگاه توانمندی روستاییان و عشایر با هدف آشنایی مردم با تولیدات استان های مختلف برگزار شد و فرصتی برای معرفی پتانسیل های استان به سرمایه‌گذاران، اصناف و تجار بود.

چهارمین نمایشگاه توانمندی روستاییان و عشایر با شعار روستای ایرانی- کالای ایرانی در سال رونق تولید با مشارکت استانداری‌های سراسرکشور و توجه به اقتصاد مقاومتی در ۱۰ سالن نمایشگاه بین‌المللی تهران به وسعت ۲۶ هزار متر مربع و ۱۴ هزار متر مربع فضای باز از ۲۴ تا ۲۷ مرداد برگزار شد.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد جمعیت آن در روستاها ساکن هستند.  

۷۱۸۵/ ۶۰۴۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.