حمل و نقل عمومی یکی از سیستم هایی بوده که در شهر بجنورد همیشه با مشکلاتی مواجه بوده است.

به گزارش ایسنا، منطقه خراسان شمالی، فرسوده بودن ناوگان اتوبوس رانی درون شهری، کمبود ناوگان و همچنین نبود ناوگان در برخی از مناطق از جمله مشکلاتی است که مردم بجنورد در بحث سیستم حمل و نقل عمومی درون شهری با آن مواجه هستند.

اما موضوع کرابه اتوبوس درون شهری از دیگر مشکلاتی است که مردم این شهر مدتی است با آن مواجه هستند.

شورای شهر بجنورد در چند ماه گذشته مصوب کرد که نرخ کرایه اتوبوس درون شهری 600 تومان است اما در بسیاری از مواقع مشاهده می شود، زمانیکه مسافر به صورت نقدی کرایه خود را پرداخت می کند، تعدادی از رانندگان رقم بالاتری را طلب می کند.

علیزاده یکی از شهرندان بجنوردی در گفت و گو با ایسنا، منطقه خراسان شمالی، گفت: مدتی پیش با یکی از دوستان سوار اتوبوس شدیم اما کارت اتوبوس فاقد شارژ لازم بود در نتیجه وقتی دیدیم راننده کرایه را به صورت نقدی نیز دریافت می کند ما نیز مبلغ را به صورت نقدی با رقم هزار و 200 تومان پرداخت کردیم.

وی افزود: اما بعد از گذشت حدود یک دقیقه که تمام مسافرها سوار اتوبوس شدند راننده از جلوی ماشین با صدای خیلی بلند گفت دو خانمی که 1200 تومان پرداخت کردند 200 تومان دیگر باید پرداخت کنند این درحالیست که کرایه هر نفر 600 تومان بوده است.

علیزاده ادامه داد: رفتار راننده آنقدر بد بود که مجبور شدیم بدون هیچ اعتراضی مبلغ 200تومان را نیز را پرداخت کنیم.

اتوبوس های درون شهری چه خدمات اضافه ای به شهروندان داده که تعدادی از رانندگان کرایه اضافه دریافت می کنند

محمدی یکی دیگر از شهروندان بجنوردی نیز در ادامه در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: اگر با کارت سوار اتوبوس شوید که رقم 600 تومان از کارت کم می شود اما اگر رقم به صورت نقدی پرداخت شود حساب و کتابی در مقدار آن وجود ندارد.

وی تصریح کرد: تعدادی از رانندگان رقم 700 تومان را از مردم دریافت می کنند و حتی مبلغ 800 تومان نیز از من گرفته شده است.

وی تاکید کرد: درآمد مردم شهر بجنورد پایین است و تعدادی از مردم برای مدیریت هزینه های ماهیانه خود مجبور هستند از سیستم های حمل و نقل عمومی همچون اتوبوس استفاده کنند.

وی توضیح داد: در حال حاضر هزینه یک خط از تاکسی عمومی در این شهر حدود 1000 تومان است در نتیجه مردم برای اینکه کرایه کمتر از 1000 را پرداخت کنند از اتوبوس استفاده می کنند اما استفاده از این ناوگان نیز برای آن ها چندان اثربخش نبوده چراکه تعدادی از رانندگان که به صورت نقدی کرایه را دریافت می کنند مبلغ زیادتر از 600 تومان را از مردم اخذ می کنند.

محمدی خاطرنشان کرد: مردم مبلغ 600 و بالاتر از آن را برای اتوبوس پرداخت می کنند اما اتوبوس رانی چه خدمات بیشتری را به مردم ارائه داده است، برخی از اتوبوس ها فاقد سیستم گرمایشی و سرمایش هستند، دودزایی بسیاری از آن به کنار و ....

دستگاه نظارتی کجاست؟

یکی دیگر از شهروندان بجنوردی نیز در ادمه تصریح کرد: چند روز گذشته با مادرم سوار اتوبوس شدم و راننده مبلغ 1500 را ما از دو نفر گرفت و زمانیکه اعتراض کردم که کرایه آنقدر نمی شود با لحن بسیار بد با من صحبت کرد.

وی گفت: دستگاه نظارتی سازمان اتوبوس رانی کجاست که بر راننده هایی که کرایه اضافه می گیرند، برخورد کند.

وی افزود: اگر باید مسافر طبق قانون فقط با کارت سوار اتوبوس شود، راننده ها اجازه سوار شدن مسافران بدون کارت را ندهند و اگر به صورت نقدی نیز کرایه را دریافت می کنند باید همان رقم مصوب شده را اخذ کنند.

اخذ تعهد از راننده متخلف کافی نیست، امر بازرسی صورت گیرد

سید محسن موسوی رئیس کمیسیون عمران و ترافیک شورای اسلامی شهر بجنورد با اشاره به اینکه در سال جاری نرخ کرایه اتوبوس به مبلغ 600 تومان مصوب شده است، گفت: اگر رقمی بیش از این عدد اخذ شود تخلف صورت گرفته است.

وی افزود: اخذ تعهد از رانندگان متخلف کفایت نمی کند و باید سازمان اتوبوس رانی به شیوه های مختلف امر بازرسی را انجام دهند.

موسوی ادامه داد: در همین راستا در شورای شهر جلسه ای برگزار خواهد شد و از مسئولان ذی ربط خواسته می شود تا در این رابطه پاسخ دهند.

 اخذ اضافه وجه از شهروندان تخلف است

عرب مدیر کل دفتر امور شهری استانداری خراسان شمالی نیز در ادامه اظهار کرد: اخذ اضافه وجه از شهروندان تخلف است و این امور پیگیری می شود.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.