مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان شمالی گفت: رشد سمن ها در دو سال اخیر بسیار چشمگیر بوده است.

محمدتقی آریان در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، منطقه خراسان شمالی، با اشاره به اینکه از سال 92 تا 96، 64 سمن در استان ثبت شده بود، اضافه کرد: از اواخر سال 96 و اوایل سال 97 رشد این سمن ها افزایش یافت و در حال حاضر 190 سمن در استان در حال فعالیت است و این آمار تا پایان سال 98 نیز افزایش پیدا می کند و پیش بینی می شود که تا پایان سال 98، 20 سمن دیگر به این تعداد اضافه شود.

وی با بیان اینکه به دنبال ارتقاء سطح کیفی سمن ها نیز هستیم، اظهار کرد: معتقد به حضور مردم در تمام صحنه ها هستیم و تا زمانی که این سازمان های مردم نهاد پای کار باشند، قوت قلبی برای مسئولان و تسهیل کننده امور خواهند بود.

مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان شمالی بیان کرد: بیشترین نیاز به حضور سمن ها در حوزه آسیب های اجتماعی، مشاوره و... است که باید در حوزه زیست محیطی و میراث فرهنگی نیز سمن ها رشد داشته باشند و در حال حاضر در این دو حوزه ضعف وجود دارد.

آریان در رابطه با تعداد سمن های فعال در حوزه اجتماعی، افزود: در حال حاضر 29 سمن در حوزه کنترل آسیب های اجتماعی در حال فعالیت هستند که تاکنون نیز دستاوردهای بسیار خوبی داشته اند.

وی با تاکید به اینکه توانمند سازی سمن ها را باید جدی گرفت، تصریح کرد: اگر می خواهیم که سمن ها دستاوردهای بیشتری داشته باشند باید توانمند سازی آنان را نیز جدی گرفت که در استان نیز در سال 98 اعتبارات خوبی را برای توانمند سازی سمن ها در نظر خواهیم گرفت.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.