یوسف یعقوبی نژاد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر این اساس یکهزار و 389 میلیارد ریال از جرائم مالیاتی این مودیان مشمول بخشیدگی شد.
وی هدف از این اقدام را در راستای حمایت و رونق تولید در شرایط اقتصادی فعلی جامعه دانست و افزود: بیشترین جرائم بخشیده شده مربوط به تولیدکنندگان و پیمانکاران استان بوده است.
یعقوبی نژاد گفت: بر این اساس تمامی مودیانی که نسبت به پرداخت تمام مالیات خود در سال گذشته اقدام کردند مشمول بخشش 100 درصدی جرائم شدند.
وی اظهار داشت: همچنین سال گذشته ۷۸۸ میلیارد ریال از محل درآمدهای مالیات بر ارزش افزوده به حساب شهرداری ها، دهیاری ها و روستاهای فاقد دهیاری استان واریز شد که این رقم در مدت مشابه سال قبل از آن ۶۲۰ میلیارد ریال بوده است.
وی افزود: از مجموع این مبالغ ۵۱۵ میلیارد ریال به حساب شهرداری های استان واریز شده که از رشد ۲۵ درصدی نسبت به سال ۹۶ برخوردار بوده است.
یعقوبی نژاد گفت: همچنین ۲۶۰ میلیارد ریال به حساب روستاهای دارای دهیاری واریز شده که رشد ۲۳ درصدی داشته است.
وی با اشاره به واریز ۶ میلیارد ریال به حساب روستاهای فاقد دهیاری با رشد ۹۶ درصدی نسبت به سال قبل از آن، اظهار کرد: با توجه به کاهش جمعیت عشایری استان واریزی به مناطق عشایری هفت میلیارد ریال بود که ۳۰ درصدی کاهش یافته است.
به گزارش ایرنا، مردم خراسان شمالی پارسال ۲ هزار و ۷۲۰میلیارد ریال مالیات پرداخت کردند که این میزان در مقایسه با سال ۹۶، بیش از ۱۳درصد رشد داشته است.
از این میزان هزار و ۷۴۰ میلیارد ریال مالیات مستقیم و مالیات بر عملکرد و ۹۸۰ میلیارد ریال مالیات غیرمستقیم و مالیات بر ارزش افزوده بوده است.
ط/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.