محمد حضرتی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: سال گذشته مقرر شده بود استانداری 15 میلیارد ریال به این شرکت کمک کند که تنها 2 میلیارد ریال آن محقق شده بود.
وی با اشاره به دیدار دیروز رییس و هیات مدیره جدید این شرکت با استاندار خراسان شمالی افزود: به گفته استاندار، این مبلغ آخرین کمک دولت به شرکت سهامی زراعی بهکده رضوی خواهد بود و مسئولان آن باید از این پس بدون اتکا به کمک های مالی دولتی، روی پای خود ایستاده و ایجاد درآمد کنند.
حضرتی اظهار داشت: این رقم بعد از دریافت، صرف افزایش تولید و خرید نهاده های لازم برای افزایش تولید شرکت خواهد شد.
رئیس هیات مدیره شرکت سهامی زراعی بهکده رضوی گفت: افزایش تولید و ایجاد تحرک و پویایی بیشتر در سال رونق تولید، نخستین اولویت این شرکت در سال جاری است.
وی افزود: 51 درصد سهام این شرکت به بخش خصوصی تعلق دارد و این بخش باید برای تحرک این شرکت همه تلاش خود را به کار گیرد.
وی به بدهی 95 میلیارد ریالی شرکت اشاره کرد و گفت: بخشی از این بدهی مربوط به سازمان تعاون روستایی، جهاد کشاورزی و دیگر ادارات و بخشی مطالبات کارگران است.
حضرتی، تصویب لایحه تعیین تکلیف این بهکده در صحن علنی مجلس را حلال مشکلات خواند و افزود: از نمایندگان استان در مجلس درخواست داریم برای طرح لایحه ارسالی دولت، که در کمیسیون های مربوط نیز تصویب شده، تلاش کنند تا بخشی از مشکلات ساکنان بهکده رضوی حل شود.
استاندار خراسان شمالی دیروز در نشستی با مدیریت جدید مجتمع سهامی زراعی بهکده رضوی و برخی مدیران دستگاه های اجرایی مرتبط، استمرار مشکلات این مجتمع را ناشی از نبود مدیریت درست برشمرده بود.
محمدعلی شجاعی، بهکده را ظرفیت بزرگ اقتصادی برای استان خوانده و از مدیران دستگاه های اجرایی خواسته بود ضمن یاری به تیم جدید مدیریتی این شرکت، ظرف یک هفته مشکلات بهکده را احصا، مستندسازی و اعلام کنند.
مجتمع بهکده رضوی در 130 کیلومتری شمال غربی بجنورد و 85کیلومتری غرب شهرستان مانه و سملقان قرار دارد.
سنگ بنای این مجتمع، در سال 1342 برای تجمیع جذامیان شفایافته ایران با همکاری مستشاران آلمانی و فرانسوی گذاشته شد.
براساس سرشماری سال 1395، آمار جمعیت این منطقه 750 نفر بوده است.
از سال 88 اهالی بهکده رضوی در انتظار تصمیم دولت و مجلس برای تعیین تکلیف اموال و بدهی هایی هستند که بخشی از آن مطالبات کارگری است.
ب/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.